Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Avensis

Toyota Avensis

Toyota Avensis

Toyota Avensis to jeden z najpopularniejszych japońskich aut klasy średniej w Europie. Auto pojawiło się w 1997 roku jako następca wysłużonej Cariny E. Obok 4-drzwiowego sedana dostępny był także 5-drzwiowy liftback oraz kombi (sprzedawane w niektórych krajach pod nazwą Caldina).

Nadwozie Toyoty Avensis nie wyróżniało się niczym szczególnym, chociaż jest zgrabne i przyjemne dla oka. Co nietypowe dla aut z Kraju Kwitnącej Wiśni, Avensis został solidnie zabezpieczony przed rdzą, jednak niestety zdarzały się egzemplarze, które opuszczały fabrykę gdy pracownicy mieli gorszy humor. Wnętrze, choć odrobinę nudne, to jest bardzo przestronne, a przyciski na desce rozdzielczej zostały rozmieszczone sposób ułatwiający ich obsługę. Nawet na tylnej kanapie pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca, zarówno na nogi jak i nad głowami.

Bagażnik, w zależności od wersji nadwoziowej oferuje (we wcześniej wymienionej kolejności nadwozi) 510, 530 i 580 litrów. Podstawowe wyposażenie oyoty Avensis mogło zawieść swoim ubóstwem, bowiem nie obejmowało nawet radia, za to był ABS i poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. W 2000 roku przeprowadzono lifting, który objął m.in. pas przedni oraz tylne lampy a także unowocześnienie palety jednostek napędowych.

Początkowo pod maską Toyoty Avensis pracować mogły benzyniaki o pojemności 1.6 (101 lub 110 KM), 1.8 (110 KM) oraz 2.0 (128 KM), oraz jeden silnik wysokoprężny 2.0 TD generujący 90 KM. Po liftingu 1,8-litrowa jednostka VVTi rozwijała 129 KM, a 2-litrowa VVTi – 150 KM. Turbodiesel został natomiast zastąpiony przez silnik 2.0 D-4D dysponujący mocą 110 KM. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowego automatu.

Produkcja pierwszej odsłony Avensisa dobiegła końca w 2003 roku, a ponieważ auto cieszyło się dużą popularnością, przed inżynierami z Japonii stało duże wyzwanie żeby podołać oczekiwaniom rynkowym. I tak pojawiła się II generacja Toyoty Avensis, która, z perspektywy czasu, również może być dumna z osiągniętego sukcesu. Konstrukcyjnie, technologicznie oraz stylistycznie Avensis było zupełnie nowym autem. Nadwozie otrzymało bardziej nowoczesne i eleganckie linie i wyprzedzało poprzednika pod względem uroku, co zawdzięcza także zwiększeniu rozmiarów. Ponadczasowa linia sprawia, że nawet dziś auto nie wygląda na przestarzałe.

Typy nadwozia Toyoty Avensis zostały zachowane w tej samej liczbie trzech rodzajów. Wewnątrz, choć design deski rozdzielczej nie powalał na kolana, to jakość użytych materiałów do wykończenia i ich spasowanie trzymały wysoki poziom. Mimo większych rozmiarów zewnętrznych, bagażnik rodzinej Toyoty nie odczuł tych zmian. Kurację odmładzającą przewidziano na 2006 rok. Zmianie uległ wtedy grill, przedni zderzak oraz lusterka. Oprócz tego bardziej zadbano o bezpieczeństwo pasażerów montując w standardzie aż 8 poduszek powietrznych.

Silniki benzynowe Tyoty Avensis miały 1.6, 1.8, 2.0 oraz 2.4 litra pojemności i generowały kolejno 110, 130, 147 oraz 163 KM. Jeśli chodzi o diesle, początkowo montowano 2-litrową jednostkę D-4D, która rozwijała 116 lub 126 KM. W późniejszym czasie pojawił się silnik 2.2 D-4D (150 KM) oraz 2.2 D-CAT (177 KM).

W 2009 roku pojawiła się 3. generacja Toyoty Avensis. O ile jej poprzedniczka wyglądała nieźle, o tyle teraz designerzy postarali się jeszcze bardziej, nadając autu bardzo dynamiczną i całkiem elegancką linię. Z przodu w oczy wpadają duże reflektory, których krańce ciągną się wzdłuż auta. Mimo iż rozstaw osi pozostał bez zmian, to auto urosło wzdłuż i wszerz o 5 cm.

Po raz pierwszy zabrakło nadwozia liftback, a producent ograniczył się tylko do sedana i kombi. Pierwsze z nich dysponuje kufrem o pojemności 510 litrów, a drugie – 543 litrów. Powody do narzekania powinna mieć jedynie osoba podróżująca na środkowym siedzisku tylnej kanapy, choć krótkie podróże w komplecie nie są męczące. W 2011 roku przeprowadzono pierwszy lifting, który objął modernizację grilla, reflektorów oraz tylnych lamp.

Małej zmianie uległa także gama jednostek napędowych Toyoty Avensis. Wśród benzyniaków nie było zmian i oferowano jednostki Valvetronic o pojemności 1.6, 1.8 lub 2.0, generujące 132, 147 lub 152 KM. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, najmniejszy miał 2 litry i 126 KM. Większa, 2,2-litrowa jednostka rozwijała 150 (D-4D lub D-CAT) lub 180 (D-CAT) KM. Po liftingu dostępna była 2-litrówka generująca 150 KM, a w 2014 roku pojawił się także silnik 2.2 D-CAT PowerBoost dysponujący 190 KM.

Rok później przeprowadzono kolejną, lecz tym razem bardziej znaczącą kurację odmładzającą. Zmieniono tyle elementów, że mówi się iż jest to kolejna generacja Toyoty Avensis. O ile zastosowane rozwiązania i płyta podłogowa zostały zachowane, o tyle nadwozie i wnętrze uległo dużej zmianie. Pas przedni bardziej upodobnił się do innych modeli marki, szczególnie do Aurisa. Dzięki niemu długość auta zwiększyła się o 5 cm.

Znacznie wzbogacono podstawowe wyposażenie i listę wyposażenia dodatkowego Toyoty Avensis. O ile moc i pojemność benzynowych jednostek nie uległa zmianie, o tyle przy projektowaniu nowych silników wysokoprężnych, Toyota współpracowała z BMW. I tak pod maską można znaleźć nowe turbodiesle 1.6 i 2.0 generujące kolejno 112 i 143 KM. Niestety zarzuca się im zbyt kiepską dynamikę (szczególnie słabszej jednostce). Moc przekazywana jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej lub bezstopniowej przekładni automatycznej Multidrive S. Konkurentami Toyoty Avensis są m.in. Volkswagen Passat, Mazda 6 oraz Ford Mondeo.

Toyota Avensis - generacje

Toyota Avensis I (1997&nbsp-&nbsp2003)

Toyota Avensis I (1997 - 2003)

Toyota Avensis II (2003&nbsp-&nbsp2009)

Toyota Avensis II (2003 - 2009)

Toyota Avensis III (2009&nbsp-&nbsp)

Toyota Avensis III (2009 - )

Toyota Avensis - powiązane artykuły

Uchodzą za bezawaryjne, a psują się, że aż strach. Od tych "japończyków" lepiej trzymaj się z daleka!

Uchodzą za bezawaryjne, a psują się, że aż strach. Od tych "japończyków" lepiej trzymaj się z daleka!

Obiegowa opinia o samochodach japońskich marek jest bardzo dobra – są długowieczne i bezawaryjne. To dlatego wolniej tracą na wartości, a my jesteśmy w stanie więcej wydać na nie niż na auta marek z innych krajów. Są jednak modele producentów z Japonii, na które trzeba szczególnie uważać – oto samochody, od których lepiej trzymać się z daleka.

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Auta na czasie i bardzo atrakcyjne. Sprawdzamy, co warto kupić za 50 tys. zł

Za 50-70 tys. zł nie brakuje kuszących samochodów klasy średniej, których awaryjność nie wykracza poza średnią. Do tego będą to kilkuletnie auta – na czasie, bogato wyposażone i dające sporo zadowolenia z jazdy. Które wybrać? Oto 10 najlepszych propozycji!

Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a

Rodzinne auto za 100 tys. zł. TOP 5 i żadnego SUV-a

Przy obecnych cenach nowych aut 100 tys. zł pozwala na zakup nowego samochodu kompaktowego lub crossovera z podstawowym silnikiem. Na rynku aut używanych taka kwota pozwala jednak na dużo większe szaleństwo. Dzisiaj Top 5 używanych samochodów klasy średniej za około 100 tys. zł.

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Solidne auta klasy średniej za 30 tys. zł

Z budżetem 30 tys. zł przebijamy się przez oferty w klasie średniej. Szukamy trwałych modeli, wymagających nie za dużych nakładów, a przy tym przyjemnych w eksploatacji. Wybór jest duży, ale trzeba bardzo uważać!

Przejechał Toyotą Avensis już prawie milion kilometrów

Przejechał Toyotą Avensis już prawie milion kilometrów

Ponad 4 tys. właścicieli Toyot w ciągu zaledwie czterech miesięcy istnienia klubu dołączyło do oficjalnej społeczności posiadaczy długowiecznych samochodów japońskiej marki. Obecnie rekordzistą jest Avensis z 2005 r., którym przejechano już niemal milion km. Warunkiem dołączenia do Klubu Rekordowych Przebiegów jest pokonanie co najmniej 200 tys. km.

Toyota Avensis. Poduszka powietrzna może zadziałać jak pocisk. Akcja serwisowa

Toyota Avensis. Poduszka powietrzna może zadziałać jak pocisk. Akcja serwisowa

W niektórych egzemplarzach Toyoty Avensis może dojść do sproszkowania środka pirotechnicznego w szczelnej obudowie dwustopniowego napełniacza. W przypadku aktywacji poduszki powietrznej metalowa obudowa napełniacza może ulec rozerwaniu i zadziałać jak pociski.

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Auta gorsze niż myślisz! Awaryjne, nietrwałe, drogie w naprawach i popularne

Ani renomowana marka, ani popularność modelu nie są gwarancją, że dany samochód można kupować w ciemno. Nawet najlepszym firmom zdarzają się wpadki. Pokazujemy, których wersji lepiej się wystrzegać i jak je odróżnić od tych godnych polecenia.

Używane kombi za 25 tys. zł - duża przestrzeń w dobrej cenie

Używane kombi za 25 tys. zł - duża przestrzeń w dobrej cenie

W ostatnim czasie największym zainteresowaniem w salonach cieszą się SUV-y i crossovery, ale znacznie bardziej praktyczne i tańsze w eksploatacji są wersje kombi. Co można kupić za ok. 25 tys. zł? Prześwietlamy segmenty C, D i E.

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

Toyota Avensis – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Toyota Avensis – którą wersję wybrać, z jakich lat i z jakim silnikiem? Poradnik kupującego

Auta klasy średniej nie cieszą się zainteresowaniem klientów kupujących nowe auta w salonach. Z tego powodu lista dostępnych modeli z tego segmentu stale się kurczy. Taki sam los spotkał Toyotę Avensis – kilka lat temu zrezygnowano z produkcji tego modelu. Chętni mają jednak szeroki wybór na rynku aut używanych. Czy warto kupić używaną rodzinną Toyotę?

Trwałe kombi dla rodziny za 30 tys. zł – 10 najlepszych propozycji!

Trwałe kombi dla rodziny za 30 tys. zł – 10 najlepszych propozycji!

Oto dziesięć popularnych samochodów klasy średniej w praktycznych wersjach kombi z udanymi silnikami, kosztujących ok. 30 tys. zł. Zadbane i z rozsądnym przebiegiem powinny jeździć bez większych problemów.

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Używane auto z dieslem - ten wybór jest ryzykowny

Kupno samochodu klasy średniej za 15-20 tys. zł wydaje się łatwe, bo ofert jest dużo. Niestety, niektóre z tych aut mają nieudane silniki Diesla. Oto bardzo ryzykowna piątka.

Toyota Avensis I (1997-2003) – optycznie trąci już myszką, ale może niezawodnie służyć

Toyota Avensis I (1997-2003) – optycznie trąci już myszką, ale może niezawodnie służyć

Znalezienie Avensisa pierwszej generacji nie jest już wcale łatwe, szczególnie takiego, który nie byłby jeszcze przesadnie skorodowany. Jeśli się jednak komuś to uda, warto rozważyć zakup. Optycznie auto trąci już myszką, ale dobrze utrzymane egzemplarze mimo wieku wciąż mogą niezawodnie służyć.

Niedrogie, oszczędne i pakowne - szukamy kombi za 20-30 tys. zł!

Niedrogie, oszczędne i pakowne - szukamy kombi za 20-30 tys. zł!

Ford Mondeo, Honda Accord, Škoda Superb, Toyota Avensis i Volkswagen Passat – oto pięć popularnych kombi klasy średniej. Wszystkie z dieslem pod maską, wszystkie z nieco ponad 10-letnim stażem rynkowym, wszystkie też można kupić za 20-30 tys. zł. Który samochód okaże się najlepszy? Nie ma na co czekać: gong i zaczynamy starcie!

Ryzykowne samochody za 30 tys. zł

Ryzykowne samochody za 30 tys. zł

Rynek aut za ok. 30 tys. zł jest przeogromny, ale niestety, zdarzają się na nim modele, które mogą stanowić potencjalne ryzyko. Znajdziecie wśród nich zarówno popularne auta rodzinne, jak i prestiżowe duże SUV-y.

Duże kombi za 10 tys. zł - jest z czego wybierać

Duże kombi za 10 tys. zł - jest z czego wybierać

Internet pęka w szwach od kombi, których ceny nie przekraczają 10 tys. zł. Na jednym z portali aukcyjnych tego typu samochodów w przedziale 9-10 tys. zł naliczyliśmy przeszło 1,5 tys. Najwięcej było ich w województwach: mazowieckim, śląskim i wielkopolskim. Dominują samochody klasy średniej, ale sporo jest też kompaktów.

Toyota naprawi silniki BMW - akcja serwisowa w Polsce

Toyota naprawi silniki BMW - akcja serwisowa w Polsce

To, co dostarczyło BMW, teraz muszą poprawiać mechanicy w stacjach Toyoty. By uniknąć ryzyka pożaru w popularnych modelach takich jak Avensis, Auris, Corolla i RAV4, konieczna jest wymiana wadliwego elementu układu recyrkulacji spalin.

Dwie Toyoty, ten sam numer VIN - jak to możliwe?

Dwie Toyoty, ten sam numer VIN - jak to możliwe?

Teoretycznie nie ma i nie może być dwóch samochodów o identycznym numerze VIN – ani dwóch aut różnych marek z tym samym VIN-em, ani dwóch egzemplarzy aut tej samej marki i modelu. Jeśli dwa takie auta się pojawią, może to jedynie być wynikiem przestępstwa, przy czym ustalenie, który samochód jest „prawdziwy”, nie powinno stanowić problemu. Wyjątkiem są dwie stare Toyoty Avensis, które pojawiły się w Polsce. Na razie prawem do korzystania z samochodu rządzi nie legalność, a zasada: „kto pierwszy, ten lepszy”.

Mądry komis po szkodzie, czyli handlarz publikuje wideo i przeprasza

Mądry komis po szkodzie, czyli handlarz publikuje wideo i przeprasza

Właściciel Toyoty Avensis II sprowadzonej z Danii w 2016 r. poprosił znajomego handlarza o pomoc przy sprzedaży auta. Niestety, tym sposobem użytkownik japońskiego auta (nie)świadomie podłożył koledze świnię – szybko wyszło bowiem na jaw, że na jakimś etapie ktoś cofnął w Avensisie licznik. I raczej nie zrobił tego... gang Olsena.

Duże kombi za dychę

Duże kombi za dychę

Tym razem szukamy dużego kombi klasy średniej za 10 tys. zł. Za punkt wyjścia obraliśmy wielkość bagażnika przy komplecie pasażerów na pokładzie. Zobaczcie, które silniki są godne polecenia i na co zwrócić uwagę.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test