Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota GT 86

Toyota GT 86

Toyota GT 86

Toyota GT86 to sportowe coupe produkowane przez japońską markę. Auto pojawiło się w 2012 roku jako następca Celici, choć bezpośrednio nawiązuje do legendarnej Corolli AE86 z lat 80. ubiegłego wieku. Prototypowa wersja pojazdu nosiła nazwę FT-86.

Auto powstało przy współpracy z Subaru, który odpowiedzialny był za dostarczenie m.in. jednostki napędowej. Bliźniaczym modelem GT86 jest BRZ. Stylistycznie auto prezentuje się bardzo korzystnie – nisko poprowadzona linia dachu, zderzak z kanciastymi wlotami powietrza oraz tylny dyfuzor i niewielki spojler nadają autu sportowego charakteru i dynamiki.

Wewnątrz jest dosyć ciasno, jednak kubełkowe fotele dobrze trzymają na zakrętach. W II rzędzie znajdziemy 2 „symboliczne” miejsca, gdzie najwygodniej będzie dzieciom, choć na krótkie trasy nadadzą się także dla dorosłych. Design deski rozdzielczy jest przejrzysty, lecz wyróżnia się na tle innych modeli Toyoty. Dobry efekt psuje nieco staro wyglądający cyfrowy zegar. Bagażnik natomiast oferuje 243 litry pojemności.

Do napędu służy wolnossąca, 2-litrowa jednostka benzynowa typu boxer, generująca 200 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś, co w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią ma dawać maksimum frajdy z jazdy i rzeczywiście tak tez jest. Wrażenie sportowej jazdy potęguje niska pozycja za kierownicą. Za dopłata dostępny jest również 6-stopniowy automat, jednak psuje on zarówno radość z jazdy, jak i osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h tego niespełna 1,3-tonowego coupe trwa 7,6 sekundy w przypadku ręcznej przekładni oraz o 0,6 sekundy więcej dla automatu. Na liście wyposażenia dodatkowego znajduje się m.in. pakiet aerodynamiczny, który ma zapewniać nie tylko poprawienie wyglądu, lecz także aerodynamiki.

Co ciekawe, na rodzimym rynku (gdzie auto występuje po prostu pod nazwą „86”), można kupić taki pojazd wyposażony m.in. w... stalowe koła oraz czarne zderzaki! Taka wersja powstała aby umożliwić właścicielowi zbudowanie własnego projektu związanego z tym autem – ponieważ auto ma napęd na tylną oś i dobre właściwości jezdne, upatrzyli je sobie drifterzy, a wśród nich Jakub Przygoński.

W 2016 roku Toyota przeprowadziła facelifting GT86. Oprócz poprawy sztywności i wytrzymałości nadwozia, zmodyfikowano także nieco zderzaki oraz wnętrze a mianowicie kierownicę. Japończycy zarzekali się, iż nigdy w tym modelu nie umieści przycisków na kierownicy, ponieważ ta ma służyć wyłącznie do kierowania, a nie zabawy multimediami. Tymczasem przy okazji liftingu, w GT86 możemy spotkać... wielofunkcyjną kierownicę.

Toyota GT 86 - generacje

Toyota GT 86 (2012&nbsp-&nbsp)

Toyota GT 86 (2012 - )

Toyota GT 86 - powiązane artykuły

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Nie minęła nawet doba od odebrania z ASO. Toyota doszczętnie spłonęła

Pewien właściciel Toyoty GR86 odebrał ją z autoryzowanego serwisu po czterech miesiącach naprawy. Samochód stanął w płomieniach niecałą dobę później. Ogień strawił cały przód sportowej Toyoty. Do zdarzenia doszło w stanie Kalifornia.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Automat kontra manual, czy warto samemu zmieniać biegi?

Automatyczna przekładnia potrafi być dużym udogodnieniem. Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się tego rozwiązania. Czy słusznie? Przetestowaliśmy 10 par samochodów z automatem i manualem, żeby przekonać się, która wersja lepiej jeździ.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Najgorzej to rozbudzić oczekiwania. Nissan Qashqai, Dacia Duster, a nawet Alfa Romeo Brera wyglądały szaro przy zapowiadających je pięknych prototypach. Oto subiektywne zestawienie największych rozczarowań.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Silnik F1 Ferrari V10 na sprzedaż. Tylko co z nim zrobić?

Na jednej z internetowych licytacji można obecnie kupić silnik Ferrari z bolidu F1. Na dwa dni przed końcem aukcji niekompletna jednostka napędowa osiągnęła cenę ponad 75 tys. zł. Ile ostatecznie będzie kosztować kawałek historii włoskiej marki, okaże się 3 grudnia. Ale zanim to nastąpi, ta nietypowa oferta zmusiła nas do refleksji. Do jakiego auta można by wsadzić silnik Ferrari? Mamy kilka ciekawych pomysłów i przykładów.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Pierwsza jazda Toyotą GR86 – waku doki, baby!

Toyota GR86 została przyrządzona według tego samego prostego przepisu na frajdę z jazdy, co wszystkie jej poprzedniczki. Ale wolnossący silnik jest teraz większy i mocniejszy, nadwozie sztywniejsze, a całość – jeszcze lepsza. Sprawdziliśmy ją na torze Castelloli pod Barceloną.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki Premium

Ratujemy Hachi - poszukiwania silnika 4AGE

Kupując stare, wrastające auto trzeba liczyć się ze sporymi kosztami odbudowy. W przypadku AE86 największym ryzykiem jest stan blacharski auta, bo niestety nawet podczas oględzin, zwłaszcza takiego stojącego samochodu, nie jesteśmy w stanie stwierdzić dokładnie co będzie do roboty.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GR 86 – nowa generacja sportowego coupe

Całkowicie nowa Toyota GR 86 zadebiutowała podczas pokazu internetowego przeprowadzonego wspólnie przez zespól Toyota Gazoo Racing i Subaru. GR 86 jest już trzecim sportowym modelem Toyoty, po Suprze i Yarisie.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Subaru BRZ – druga generacja już w drodze

Subaru BRZ produkowane w latach 2012-20 technicznie było pokrewne z Toyotą GT86. Samochód doczekał się drugiego wydania, które w porównaniu z poprzednikiem zyskało większy i mocniejszy silnik, a tym samym poprawiły się jego. Jednak w dalszym ciągu jest to jednostka typu bokser i nadal moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86 Nitro Blue – Robert testuje

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86 - jej zakup może być początkiem fascynującej przygody

Samochód o sportowym charakterze to młodzieńcze marzenie niemal każdego zmotoryzowanego. Jeszcze lepiej, jeśli możemy mu nadać indywidualny charakter. Idealnym obiektem tuningowych zabiegów jest Toyota GT86 i wiedzą to również firmy z tej branży

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Renault Megane RS vs. Toyota GT 86 – Przód, czy tył? | TEST

Oto dwa samochody, które wyróżniają się emocjonującym prowadzeniem w swoim segmencie. Dobrze znana Toyota GT 86 po liftingu stanęła do walki z nową generacją Renault Megane RS.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86 - moc to nie wszystko

Toyota GT86 została odświeżona, ale jej silnik pozostał bez zmian. Jak sobie poradzić z brakiem dodatkowych koni mechanicznych? Zabraliśmy japońskie auto na pokryte lodem i śniegiem drogi Finlandii

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86 - idealna do jazdy bokiem

Toyota GT86 została ostatnio zmodernizowała. Sprawdzamy, czy Japończycy podczas liftingu nie zapomnieli o tym, co najważniejsze w GT86, czyli o zabawie, jaką daje prowadzenie tylnonapędowego auta

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Używana Toyota GT86 - zabawa bez ryzyka

Toyota GT86 to relatywnie niedrogie tylnonapędowe auto o mocy 200 KM, które ma dawać dużo frajdy z jazdy. Ceny na rynku wtórnym zaczynają się od 60 tys. zł. Czy kilkuletnie coupé Toyoty jest warte takich pieniędzy?

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86 2017 - zabawa na śniegu

Toyota GT86 na 2017 rok poddana została liftingowi, który objął detale z zewnątrz i w środku oraz kilka modyfikacji pod karoserią. Jedyne, czego nie dotykali inżynierowie z Japonii to silnik.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86 po liftingu – polubić wyzwania | TEST

Mimo, że od debiutu usportowionej Toyoty GT86 minęło już prawie 5 lat to wciąż najlepszy samochód w klasie. A teraz po liftingu jeszcze staranniej opracowany.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Prezentacja nowej wersji Toyoty GT86

GT86 Owners Club to brytyjski klub zrzeszający entuzjastów tego modelu i wiernych klientów marki. Toyota UK zaprosiła członków klubu do swojej siedziby w Epsom na specjalną prezentację sportowego coupe po liftingu.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Auta bez ściemy - Toyota GT86 kontra Volkswagen Golf GTI

W tym odcinku kolejne porównanie, które może wydawać się bez sensu. Jednak tak nie jest! Robert i Piotr sprawdzają dwa auta sportowe, ale o zupełnie innych charakterach.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Toyota GT86: lifting po 4 latach

Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku swoją premierę będzie mieć zmodernizowana Toyota GT86. Modyfikacje objęły nie tylko stylistykę, ale również wpłynęły na prowadzenie japońskiego coupe.

Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

Test Toyoty GT86 - Pasy zamiast tuningu

Japoński „supercar w miniaturze” czyli Toyota GT86 doczekał się limitowanej edycji. Ma dobrą cenę, ale szkoda, że tę wersję stworzyli marketingowcy, a nie spece od tuningu
Pokaż więcej

Materiały Premium

  • Nowe BMW X3 czy nadal będzie spalinowe?

    Wyraziste przetłoczenia blachy po bokach i kanciaste kształty z przodu i z tyłu. Tak ma wyglądać BMW X3 następnej generacji, szykowanej na 2025 r. Bawarski koncern stawia nadal na silniki spalinowe i elektryczne, dlatego w nowym X3 wykorzysta w zależności od rodzaju napędu dwie platformy. Mamy pierwsze wizualizacje.

  • Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

    W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

  • Kompaktowy SUV dostępny od ręki? Proszę bardzo: Mazda CX-5 2.0 od 142 800 zł - poradnik kupującego

    Zakup nowego samochodu w rozsądnym terminie to dziś nie lada wyzwanie. Okazuje się jednak, że są marki, które mają samochody na placach importerów w Polsce. Należy do nich Mazda, oferująca niedawno zmodernizowaną Mazdę CX-5.

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

    Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech