Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota GT 86

Toyota GT 86

Toyota GT 86

Toyota GT86 to sportowe coupe produkowane przez japońską markę. Auto pojawiło się w 2012 roku jako następca Celici, choć bezpośrednio nawiązuje do legendarnej Corolli AE86 z lat 80. ubiegłego wieku. Prototypowa wersja pojazdu nosiła nazwę FT-86.

Auto powstało przy współpracy z Subaru, który odpowiedzialny był za dostarczenie m.in. jednostki napędowej. Bliźniaczym modelem GT86 jest BRZ. Stylistycznie auto prezentuje się bardzo korzystnie – nisko poprowadzona linia dachu, zderzak z kanciastymi wlotami powietrza oraz tylny dyfuzor i niewielki spojler nadają autu sportowego charakteru i dynamiki.

Wewnątrz jest dosyć ciasno, jednak kubełkowe fotele dobrze trzymają na zakrętach. W II rzędzie znajdziemy 2 „symboliczne” miejsca, gdzie najwygodniej będzie dzieciom, choć na krótkie trasy nadadzą się także dla dorosłych. Design deski rozdzielczy jest przejrzysty, lecz wyróżnia się na tle innych modeli Toyoty. Dobry efekt psuje nieco staro wyglądający cyfrowy zegar. Bagażnik natomiast oferuje 243 litry pojemności.

Do napędu służy wolnossąca, 2-litrowa jednostka benzynowa typu boxer, generująca 200 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś, co w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią ma dawać maksimum frajdy z jazdy i rzeczywiście tak tez jest. Wrażenie sportowej jazdy potęguje niska pozycja za kierownicą. Za dopłata dostępny jest również 6-stopniowy automat, jednak psuje on zarówno radość z jazdy, jak i osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h tego niespełna 1,3-tonowego coupe trwa 7,6 sekundy w przypadku ręcznej przekładni oraz o 0,6 sekundy więcej dla automatu. Na liście wyposażenia dodatkowego znajduje się m.in. pakiet aerodynamiczny, który ma zapewniać nie tylko poprawienie wyglądu, lecz także aerodynamiki.

Co ciekawe, na rodzimym rynku (gdzie auto występuje po prostu pod nazwą „86”), można kupić taki pojazd wyposażony m.in. w... stalowe koła oraz czarne zderzaki! Taka wersja powstała aby umożliwić właścicielowi zbudowanie własnego projektu związanego z tym autem – ponieważ auto ma napęd na tylną oś i dobre właściwości jezdne, upatrzyli je sobie drifterzy, a wśród nich Jakub Przygoński.

W 2016 roku Toyota przeprowadziła facelifting GT86. Oprócz poprawy sztywności i wytrzymałości nadwozia, zmodyfikowano także nieco zderzaki oraz wnętrze a mianowicie kierownicę. Japończycy zarzekali się, iż nigdy w tym modelu nie umieści przycisków na kierownicy, ponieważ ta ma służyć wyłącznie do kierowania, a nie zabawy multimediami. Tymczasem przy okazji liftingu, w GT86 możemy spotkać... wielofunkcyjną kierownicę.

Toyota GT 86 - generacje

Toyota GT 86 (2012&nbsp-&nbsp)

Toyota GT 86 (2012 - )

Toyota GT 86 - powiązane artykuły

Artykuły o Toyota GT 86

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automat kontra manual. Czy warto samemu zmieniać biegi?

Automatyczna przekładnia potrafi być dużym udogodnieniem. Mimo to wielu kierowców wciąż obawia się tego rozwiązania. Czy słusznie? Przetestowaliśmy 10 par samochodów z automatem i manualem, żeby przekonać się, która wersja lepiej jeździ.

Toyota GR86 - propozycja dla tych, co lubią jazdę

Toyota GR86 - propozycja dla tych, co lubią jazdę

Toyota GT86 to jeden z tych samochodów, obok których nikt nie przejdzie obojętnie. Czy jest się czym zachwycać? Zdecydowanie tak, oto samochód, jakich na rynku obecnie jest niewiele. Małe sportowe coupe z klasycznym układem napędowym. Zaprojektowane tak, aby dawać radość z jazdy. Zapraszam na pierwsze spotkanie z nową Toyotą GR86.

Nie minęła nawet doba od odebrania z ASO. Toyota doszczętnie spłonęła

Nie minęła nawet doba od odebrania z ASO. Toyota doszczętnie spłonęła

Pewien właściciel Toyoty GR86 odebrał ją z autoryzowanego serwisu po czterech miesiącach naprawy. Samochód stanął w płomieniach niecałą dobę później. Ogień strawił cały przód sportowej Toyoty. Do zdarzenia doszło w stanie Kalifornia.

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Najgorzej to rozbudzić oczekiwania. Nissan Qashqai, Dacia Duster, a nawet Alfa Romeo Brera wyglądały szaro przy zapowiadających je pięknych prototypach. Oto subiektywne zestawienie największych rozczarowań.

Silnik F1 Ferrari V10 na sprzedaż. Tylko co z nim zrobić?

Silnik F1 Ferrari V10 na sprzedaż. Tylko co z nim zrobić?

Na jednej z internetowych licytacji można obecnie kupić silnik Ferrari z bolidu F1. Na dwa dni przed końcem aukcji niekompletna jednostka napędowa osiągnęła cenę ponad 75 tys. zł. Ile ostatecznie będzie kosztować kawałek historii włoskiej marki, okaże się 3 grudnia. Ale zanim to nastąpi, ta nietypowa oferta zmusiła nas do refleksji. Do jakiego auta można by wsadzić silnik Ferrari? Mamy kilka ciekawych pomysłów i przykładów.

Pierwsza jazda Toyotą GR86 – waku doki, baby!

Pierwsza jazda Toyotą GR86 – waku doki, baby!

Toyota GR86 została przyrządzona według tego samego prostego przepisu na frajdę z jazdy, co wszystkie jej poprzedniczki. Ale wolnossący silnik jest teraz większy i mocniejszy, nadwozie sztywniejsze, a całość – jeszcze lepsza. Sprawdziliśmy ją na torze Castelloli pod Barceloną.

Ratujemy Hachi - poszukiwania silnika 4AGE

Ratujemy Hachi - poszukiwania silnika 4AGE

Kupując stare, wrastające auto trzeba liczyć się ze sporymi kosztami odbudowy. W przypadku AE86 największym ryzykiem jest stan blacharski auta, bo niestety nawet podczas oględzin, zwłaszcza takiego stojącego samochodu, nie jesteśmy w stanie stwierdzić dokładnie co będzie do roboty.

Toyota GR 86 – nowa generacja sportowego coupe

Toyota GR 86 – nowa generacja sportowego coupe

Całkowicie nowa Toyota GR 86 zadebiutowała podczas pokazu internetowego przeprowadzonego wspólnie przez zespól Toyota Gazoo Racing i Subaru. GR 86 jest już trzecim sportowym modelem Toyoty, po Suprze i Yarisie.

Subaru BRZ – druga generacja już w drodze

Subaru BRZ – druga generacja już w drodze

Subaru BRZ produkowane w latach 2012-20 technicznie było pokrewne z Toyotą GT86. Samochód doczekał się drugiego wydania, które w porównaniu z poprzednikiem zyskało większy i mocniejszy silnik, a tym samym poprawiły się jego. Jednak w dalszym ciągu jest to jednostka typu bokser i nadal moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła.

Toyota GT86 Nitro Blue – Robert testuje

Toyota GT86 Nitro Blue – Robert testuje

Toyota GT86 - jej zakup może być początkiem fascynującej przygody

Toyota GT86 - jej zakup może być początkiem fascynującej przygody

Samochód o sportowym charakterze to młodzieńcze marzenie niemal każdego zmotoryzowanego. Jeszcze lepiej, jeśli możemy mu nadać indywidualny charakter. Idealnym obiektem tuningowych zabiegów jest Toyota GT86 i wiedzą to również firmy z tej branży

Renault Megane RS vs. Toyota GT 86 – Przód, czy tył? | TEST

Renault Megane RS vs. Toyota GT 86 – Przód, czy tył? | TEST

Oto dwa samochody, które wyróżniają się emocjonującym prowadzeniem w swoim segmencie. Dobrze znana Toyota GT 86 po liftingu stanęła do walki z nową generacją Renault Megane RS.

Toyota GT86 - moc to nie wszystko

Toyota GT86 - moc to nie wszystko

Toyota GT86 została odświeżona, ale jej silnik pozostał bez zmian. Jak sobie poradzić z brakiem dodatkowych koni mechanicznych? Zabraliśmy japońskie auto na pokryte lodem i śniegiem drogi Finlandii

Toyota GT86 - idealna do jazdy bokiem

Toyota GT86 - idealna do jazdy bokiem

Toyota GT86 została ostatnio zmodernizowała. Sprawdzamy, czy Japończycy podczas liftingu nie zapomnieli o tym, co najważniejsze w GT86, czyli o zabawie, jaką daje prowadzenie tylnonapędowego auta

Używana Toyota GT86 - zabawa bez ryzyka

Używana Toyota GT86 - zabawa bez ryzyka

Toyota GT86 to relatywnie niedrogie tylnonapędowe auto o mocy 200 KM, które ma dawać dużo frajdy z jazdy. Ceny na rynku wtórnym zaczynają się od 60 tys. zł. Czy kilkuletnie coupé Toyoty jest warte takich pieniędzy?

Toyota GT86 2017 - zabawa na śniegu

Toyota GT86 2017 - zabawa na śniegu

Toyota GT86 na 2017 rok poddana została liftingowi, który objął detale z zewnątrz i w środku oraz kilka modyfikacji pod karoserią. Jedyne, czego nie dotykali inżynierowie z Japonii to silnik.

Toyota GT86 po liftingu – polubić wyzwania | TEST

Toyota GT86 po liftingu – polubić wyzwania | TEST

Mimo, że od debiutu usportowionej Toyoty GT86 minęło już prawie 5 lat to wciąż najlepszy samochód w klasie. A teraz po liftingu jeszcze staranniej opracowany.

Prezentacja nowej wersji Toyoty GT86

Prezentacja nowej wersji Toyoty GT86

GT86 Owners Club to brytyjski klub zrzeszający entuzjastów tego modelu i wiernych klientów marki. Toyota UK zaprosiła członków klubu do swojej siedziby w Epsom na specjalną prezentację sportowego coupe po liftingu.

Auta bez ściemy - Toyota GT86 kontra Volkswagen Golf GTI

Auta bez ściemy - Toyota GT86 kontra Volkswagen Golf GTI

W tym odcinku kolejne porównanie, które może wydawać się bez sensu. Jednak tak nie jest! Robert i Piotr sprawdzają dwa auta sportowe, ale o zupełnie innych charakterach.

Toyota GT86: lifting po 4 latach

Toyota GT86: lifting po 4 latach

Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku swoją premierę będzie mieć zmodernizowana Toyota GT86. Modyfikacje objęły nie tylko stylistykę, ale również wpłynęły na prowadzenie japońskiego coupe.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech