Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Highlander

Toyota Highlander

Ikona samochodu

Toyota Highlander to kompaktowy SUV produkowany przez japońską markę. Auto pojawiło się po raz pierwszy w 2000 roku, a jednym z największych rynków zbytu, obok Japonii, była Ameryka Północna. Na niektórych rynkach auto było znane pod nazwą Kluger.

Konstrukcyjnie Highlander bazuje na modelu Camry. Za dopłatą możliwe było zamontowanie 3. rzędu siedzeń, dzięki czemu auto mogło przewieźć nawet 7 osób. Widoczne przetłoczenia na nadkolach nadwozia mogą sugerować, iż auto charakteryzuje się niemałymi umiejętnościami terenowymi, jednak napęd na 4 koła wymagał dopłaty, a w standardzie napędzana była przednia oś. Nawet w przypadku lepszej trakcji, auto nie czuje się najlepiej na bezdrożach.

Pod maską mogliśmy znaleźć tylko silniki benzynowe – pierwszy (R4) miał 2,4 litra pojemności i generował 155 KM, a 3-litrowa V6-ka – 220 KM. Do wyboru była skrzynia automatyczna o 4 lub 5 przełożeniach.

W 2007 roku pojawiła się II generacja SUV-a Toyoty. Auto znacznie urosło w porównaniu do swojego poprzednika (10 cm wzdłuż i 8 cm wszerz), co pozytywnie wpłynęło także na przestronność kabiny pasażerskiej. W 2011 roku został przeprowadzony facelifting, który głównie objął przemodelowanie pasa przedniego.

Zrezygnowano z silnika 4-cylindrowego, a V6-ka miała teraz pojemność 3,5 litra i rozwijała 270 KM. Dostępna wersja hybrydowa korzystała z 3,3-litrowej jednostki V6. Moc przekazywana była standardowo na przednie koła, a napęd na obie osie wymagał dopłaty.

W 2013 roku zaprezentowano 3. odsłonę Highlandera i w tym samym roku ruszyła jego produkcja. Auto znów znacznie się powiększyło, różniąc się od 1. generacji blisko 20 cm wzdłuż i 10 cm wszerz. W 2016 roku dokonano odmłodzenia SUV-a Toyoty, dzięki czemu zyskał bardziej mocarny i potężny przód a boczne przetłoczenia dobrze podkreślają linię.

W tej generacji Toyota postanowiła wrócić do 4-cylindrowych jednostek, jednak wciąż nie przewidziała silników wysokoprężnych. Podstawowy motor ma 2,7 litra pojemności i generuje 188 KM, natomiast 3,5-litrowa V6-ka rozwija 249 KM. W wersji hybrydowej napęd na 4 koła występuje w standardzie, natomiast w „czysto” benzynowych wersjach wymaga on dopłaty. Z jednostkami współpracuje tylko 6-stopniowy automat.

Toyota Highlander - generacje

Ikona samochodu

Toyota Highlander I (2000 - 2007)

Ikona samochodu

Toyota Highlander II (2007 - 2013)

Ikona samochodu

Toyota Highlander III (2013 - )

Toyota Highlander - powiązane artykuły

Ten element mógł zniszczyć silnik Toyoty. Mechanik pokazuje [WIDEO]

Ten element mógł zniszczyć silnik Toyoty. Mechanik pokazuje [WIDEO]

Czy filtr oleju może spowodować kosztowne uszkodzenie silnika? Wydaje się, że to tylko kawałek papieru, którego jakość z grubsza jest taka sama. Okazuje się, że nie i lepiej nie ryzykować z tanimi zamiennikami.

Czy złodzieje przestaną kraść Toyoty? Auta z pakietem zabezpieczeń

Czy złodzieje przestaną kraść Toyoty? Auta z pakietem zabezpieczeń

Toyota to lider sprzedaży w Polsce. Samochody tej marki należą również do jednych z najczęściej wybieranych przez złodziei. Dlatego japoński producent proponuje pakiet zabezpieczeń, które nie tylko utrudnią kradzież całego auta, lecz także poszczególnych jego części. Ponadto system unikalnych oznakowań pomoże rozpoznać utracone podzespoły.

Auta bez ściemy - Hyundai Santa Fe kontra Toyota Highlander

Auta bez ściemy - Hyundai Santa Fe kontra Toyota Highlander

Hyundai Santa Fe i Toyota Highlander to duże SUV-y. Pierwszy z tych modeli jest oferowany jako hybryda, hybryda plug-in lub z silnikiem wysokoprężnym - jest zatem z czego wybierać. Natomiast Toyota Highlander jest dostępna tylko i wyłącznie z napędem hybrydowym. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, która propozycja hybrydowego dużego SUV-a jest lepsza. W lewym narożniku 230-konny Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 6AT 4WD w wersji Platinum, wyceniony na 224 900 zł. Natomiast w prawym niemal 250-konna Toyota Highlander 1.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT, wyceniona na 250 200 zł. Jak myślicie, który rodzinny SUV okazał się lepszy?

Toyota Highlander 2.5 Hybrid – potężna, luksusowa i oszczędna

Toyota Highlander 2.5 Hybrid – potężna, luksusowa i oszczędna

Highlander przy długości prawie pięć metrów może zabrać na pokład nawet siedem osób. Jak przystało na Toyotę, ma oczywiście oszczędny napęd hybrydowy. W teście sprawdzimy, czy Toyota Highlander jest rasową terenówką, czy może jednak komfortowym SUV-em, idealnym dla rodziny?

SUV-y Lexusa i Toyoty, których nie kupisz w Polsce, ale znajdziesz w USA

SUV-y Lexusa i Toyoty, których nie kupisz w Polsce, ale znajdziesz w USA

Banałem byłoby stwierdzenie, że amerykański rynek samochodów SUV-ami stoi. Ale oferty, jakie dla klientów ze Stanów Zjednoczonych przygotowały Lexus i Toyota, są już zdecydowanie oryginalne. Przyglądamy się SUV-om obu japońskich producentów, których nie kupimy w tej chwili w naszych salonach, ale są one dostępne w USA. Co ciekawe, jeden z nich wkrótce będzie dostępny również u nas.

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Tanie samochody już były. Zwykle zmiana rocznika modelowego wiąże się ze zmianą cen. A te niestety zwykle rosną w górę. Otwartą kwestią pozostaje jednak to, czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile trzeba zapłacić za najpopularniejsze modele, a także za samochody dostępne tylko dla nielicznych. Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie!

Highlander – pierwsza jazda największym SUV-em Toyoty w Polsce

Highlander – pierwsza jazda największym SUV-em Toyoty w Polsce

Nowy rok Toyota Motor Poland rozpoczyna z przytupem, oferując wielki, siedmioosobowy SUV Highlander. Ten model produkowany od 2010 r. dostępny był dotychczas tylko na rynku amerykańskim, w Kanadzie i Australii. Teraz w najnowszym wydaniu (4.generacja, napęd hybrydowy) trafił również na nasz rynek.

Toyota rozpoczęła przedsprzedaż swojego największego SUV-a

Toyota rozpoczęła przedsprzedaż swojego największego SUV-a

W polskich salonach Toyoty można zamawiać już nowego Highlandera. Największy, siedmiomiejscowy SUV w europejskiej ofercie Toyoty wyceniono na 231 900 zł. Tyle trzeba będzie zapłacić za bazową wersję Prestige z układem hybrydowym, bazującym na 2,5-litrowym silniku benzynowym.

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Raport jakości samochodów - rocznik 2020 pod lupą

Amerykanie znów oceniają jakość nowych aut. Tym razem sprawdzili, jak sprawują się samochody z rocznika 2020 po pierwszych trzech miesiącach użytkowania. Okazuje się, że sporo powodów do narzekania mają klienci marek premium.

Toyota Highlander w Europie w 2021 roku. W niektórych krajach będzie szybciej

Toyota Highlander w Europie w 2021 roku. W niektórych krajach będzie szybciej

Nowa Toyota Highlander pojawi się w naszych salonach dopiero w przyszłym roku. Są jednak kraje w Europie, gdzie samochód zadebiutuje znacznie wcześniej. Toyota pokazała rosyjską odmianę, której próżno szukać w krajach Europy Zachodniej.

Toyota Highlander – nowy 7-osobowy SUV w Europie

Toyota Highlander – nowy 7-osobowy SUV w Europie

Highlander to największy SUV Toyoty, który oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Od przyszłego roku samochód poszerzy gamę japońskiej marki w Europie Zachodniej oraz Środkowej. Jego zaletą jest nie tylko 7-osobowa część pasażerska, lecz także pojemny bagażnik oraz wysoka moc układu napędowego.

Ameryka pręży muskuły – salon samochodowy w Nowym Jorku

Ameryka pręży muskuły – salon samochodowy w Nowym Jorku

Niemal w tym samym czasie odbywają się dwie ważne imprezy samochodowe. Gdy w Chinach trwa salon w Szanghaju, swoje podwoje powoli otwierają targi w Nowym Jorku.

Hybrydowy Highlander

Ciąg dalszy wiadomości o nowościach z przyszłości: Toyota konsekwentnie wdraża kolejne modele napędzane jednostkami hybrydowymi - na razie w USA.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test