Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Matrix

Toyota Matrix

Ikona samochodu

Toyota Matrix to samochód kompaktowy zaliczany do segmentu C. Auto zadebiutowało w 2002 roku i było efektem współpracy Toyoty z General Motors. Jej bliźniaczym modelem był Pontiac Vibe oraz Toyota Voltz.

5-drzwiowe nadwozie Toyoty Matrix, charakterem przypominało nieco minivana. Wysoko poprowadzona linia dachu w przedniej części oraz lekko opadająca w tylnej, nadawała jednocześnie pojazdowi sportowy charakter. W porównaniu do bliźniaczego Vibe’a, Matrix różni się od niego pasem przednim oraz tylnym, a także designem wnętrza. Konstrukcyjnie auto oparte było na Toyocie Corolli.

W 2005 roku dokonano drobnych zmian w przednich i tylnych światłach oraz w desce rozdzielczej. Pod maską Toyoty Matrix zagościł 1,8-litrowy benzyniak generujący 123, 132, 160 lub 184 KM. Moc przenoszona była na przednie lub wszystkie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej.

W 2007 roku do salonów trafiła II generacja Toyoty Matrix. Auto zostało gruntownie przestylizowane i zyskało świeży, a zarazem zadziorny wygląd. Pod względem technicznym, nowa Matrix powiązana była z 10. odsłoną Corolli. Paleta jednostek napędowych była nieco skromniejsza niż w przypadku pierwszej odsłony. W ofercie znalazł się 132-konny 1.8 oraz 158-konny 2.4. Rodzaj napędu oraz wybór skrzyni biegów pozostał bez zmian.

W 2014 roku zakończono produkcję Toyoty Matrix, a jej rolę miała przejąć Corolla iM.

Toyota Matrix - generacje

Toyota Matrix I (2002&nbsp-&nbsp2008)

Toyota Matrix I (2002 - 2008)

Ikona samochodu

Toyota Matrix II (2008 - 2014)

Toyota Matrix - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test