Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Sequoia

Toyota Sequoia

Ikona samochodu

Toyota Sequoia to duży SUV produkowany przez japoński koncern głównie na rynek północnoamerykański. 5-drzwiowe auto pojawiło się po raz pierwszy w 2001 roku razem z odmianą pick-up, która sprzedawana była pod nazwą Tundra. Jeśli chodzi o rozmiary, to Sequoia jest największym tego typu autem produkowanym przez Toyotę, choć pod względem prestiżu i ceny ustępuje Land Cruiserowi.

Stylistycznie auto nie wyróżniało się niczym szczególnym – był to typowy, duży SUV stworzony na potrzeby Amerykanów. Wnętrze było bardzo przestronne i mieściło aż 8 pasażerów. W 2005 roku auto przeszło facelifting, a oprócz tego otrzymało mocniejszy silnik i nowy, 5-stopniowy automat, który zastąpił dotychczasową 4-biegową skrzynię biegów.

Początkowo pod maską znalazł się 4,7-litrowy motor V8 generujący 240 KM, którego moc została podniesiona przy okazji liftingu do 273 KM. Rok później do oferty dołączyła jeszcze większa, bo 5,7-litrowa jednostka rozwijająca 381 KM. Moc była przekazywana na tylną lub obie osie.

W 2007 roku pojawiła się II generacja SUV-a Toyoty. Kolejny raz auto było konstrukcyjnie i technicznie niemal identyczne z bliźniaczą Tundrą. Stylistycznie Sequoia wyglądała na „twardszą” i bardziej „męską” od swojego poprzednika. Wnętrze pozostało bardzo przestronne i zdolne zabrać ze sobą 8 pasażerów (7 w wersji Platinum). Wyposażenie podstawowe jest przyzwoite, jednak lista dodatkowych opcji jest bardzo długa i bogata w ciekawe pozycje, jak np. sterowanie klimatyzacją za pomocą pilota.

Pod maską znalazł się znany z poprzedniej generacji 4,7-litrowy silnik V8 generujący 271 KM, a dodatkowo pojawiła się także 5,7-litrowa jednostka o mocy 381 KM. Wraz z nią zadebiutował nowy, 6-biegowy automat.

W 2016 roku auto przeszło facelifting.

Toyota Sequoia - generacje

Ikona samochodu

Toyota Sequoia I (2000 - 2007)

Ikona samochodu

Toyota Sequoia II (2007 - )

Toyota Sequoia - powiązane artykuły

Najbardziej paliwożerne samochody

Najbardziej paliwożerne samochody

W czasach, gdy liczy się jak najniższe zużycie paliwa, w produkcji nadal są samochody, których spalanie może przyprawić o zawrót głowy przeciętnego kierowcę. Wśród modeli tego typu na szczycie usadowiły się pojazdy sportowe, ale nie brakuje również potężnych, luksusowych SUV-ów. Wśród najbardziej paliwożernych aut są przedstawiciele motoryzacji europejskiej, amerykańskiej oraz azjatyckiej.

Nowa Toyota Sequoia - bardzo amerykańska i bardzo hybrydowa

Nowa Toyota Sequoia - bardzo amerykańska i bardzo hybrydowa

Po 15 latach oferowania drugiej generacji Sequoi Toyota zaprezentowała następcę. Jest zbudowany na Tundrze, wygląda jak autobus, a pod maską ma motor V6 wspierany przez silnik elektryczny o łącznej mocy 437 KM.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test