Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Trabant 600

Trabant 600

Ikona samochodu

Trabant 600, zwany także P60, był rozwinięciem pierwszego modelu Trabanta. Auto pojawiło się w roku 1962 i było następcą dla 500-tki określanej także P50. Konstrukcyjnie i nadwoziowo auta nie różniły się prawie w ogóle, poza zmodyfikowaną jednostką napędową, więc spokrewnione były one mocno z AWZ P70.

Panele nadwoziowe były z duroplastu osadzone na stalowej ramie przestrzennej. Trabant 600 miał ładną linię i elegancki design, który do dziś zwraca uwagę. Podobnie jak w 500-tce, 600-tka dostępna była zarówno jako 2-drzwiowy sedan, jak i 3-drzwiowe kombi. Oprócz tego małymi seriami wypuszczane były także auta przystosowane na kemping, a także 2-osobowe pojazdy dostawcze z zabudowanymi szybami z tyłu.

Wnętrze Trabanta 600 mogło pomieścić 4 osoby, a ładowność wynosiła ok. 330 kg. To całkiem sporo jeśli porówna się to do masy własnej pojazdu wynoszącej zaledwie 620 kg. Co ciekawe, większość Trabantów 600 eksportowana była na rynki zachodnie – do NRD trafiało zaledwie ok. 20 % aut.

Do napędu służył benzynowy silnik 2-cylindrowy 2-suwowy od 500-tki, rozwiercony do 600 cm3, który generował 23 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej. „Kariera” 600-tki trwała bardzo krótko, bowiem już w 1964 roku zastąpił go model 601. Rywalami Trabanta 600 byli m.in. FSO Syrena, DAF 600 czy Zastava 600.

Trabant 600 - generacje

Ikona samochodu

Trabant 600 (1962 - 1964)

Trabant 600 - powiązane artykuły

Trabant znowu w modzie. W Niemczech jest ich więcej niż Tesli

Trabant znowu w modzie. W Niemczech jest ich więcej niż Tesli

Tuż przed upadkiem Muru Berlińskiego Trabant stał się niechcianym autem. Obywatele NRD masowo porzucali swoje dwusuwy po wyjeździe z niemieckiej republiki. Kilkadziesiąt lat później Trabantów w Niemczech już nie ubywa, a przybywa! Nie obyło się nawet bez porównania do Tesli.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test