Małe jednostki napędowe z turbodoładowaniem stały się w ostatnich latach bardzo modne. Konkurencja wśród najnowszej generacji trzycylindrowych jednostek napędowych jest coraz większa.

Silnik 0.9 TCe o mocy 90 KM ma w swojej ofercie Renault, 1.0 EcoBoost o mocy 96 KM i 125 KM montuje do swoich modeli Ford, 1.2 DIG-S Nissana ma moc 96 KM, a 1.0 SIDI Opla dysponuje mocą 115 KM. Dla porównania dwucylindrowy silnik Fiata 0.9 Twin Air ma moc 85 KM.

Wkrótce do tej grupy producentów dołączy Volkswagen. Nowy trzycylindrowy silnik niemieckiego koncernu 1.0 TSI będzie oferowany w dwóch wersjach – 90 KM i 110 KM.

Pierwszym modelem, który otrzyma tę jednostkę będzie zmodyfikowany Volkswagen Polo. Można oczekiwać, iż także zastąpi on silnik benzynowy 1.0 MPI w trojaczkach z Bratysławy – Volkswagn up!, Skoda Citigo i SEAT Mi. W dalszej kolejności do tej grupy powinna dołączyć również nowa generacja Skoda Fabia.