Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat UAZ 469

UAZ 469

Ikona samochodu

UAZ 469 to jeden z najpopularniejszych samochodów terenowych produkowanych przez rosyjski (a wcześniej radziecki) koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1972 roku jako następca modelu 69. Wtedy do produkcji trafiły egzemplarze cywilne (469B), bowiem wojskowe wersje rozpoczęto montować już rok wcześniej.

Auto było bardzo chętnie używane także przez milicję, służby graniczne oraz sprawdzało się także w ciężkich warunkach m.in. w Afryce, Afganistanie czy Syberii. Nadwozie (oparte na ramie) występuje tylko w odmianie 4-drzwiowej odkrytej, też przed deszczem pasażerów chronił dach naciągany na stelaż lub hardtop (dostępny dopiero w nowszych modelach). Producent stawiał na prostotę i trwałość, dlatego na próżno w 469 szukać komfortu podróżowania czy dobrego wygłuszenia.

Auto miało napęd na tylną oś, z dołączaną przednią, a dodatkowo o dobre właściwości terenowe dbał także duży prześwit oraz reduktor. Blokada mechanizmu różnicowego nie występowała, jednak z biegiem produkcji, dostępne były dyferencjały o zwiększonym tarciu wewnętrznym.

Od 1980 roku zaczęto modernizować auto, głównie pod względem technicznym, a po 5 latach jego nazwa została zmieniona na 31512. W takiej formie wersja cywilna była produkowana do 2007 roku, lecz wojskowe odmiany wciąż opuszczają fabrykę w Uljanowsku. W 2003 roku natomiast rozpoczęto produkcję „następcy” pod nazwą Hunter; z zewnątrz auto zostało nieco unowocześnione.

Pod maską 469B pracował 2,5-litrowy silnik benzynowy, generujący 70 KM. Współpracował on z 4-biegową przekładnią ręczną.

UAZ 469 - generacje

Ikona samochodu

UAZ 469 (1971 - )

UAZ 469 - powiązane artykuły

Artykuły o UAZ 469

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech