• Citroen Xantia wymaga bardzo dokładnego serwisowania
  • Zawieszenie w Citroenie to prawdziwy majstersztyk
  • Stylistyka Citroena pomimo lat może się podobać

Citroen Xantia - superwygodne zawieszenie

Największą ciekawostką jest zastosowane w Citroenie Xantii zwieszenie. To w pełni niezależna konstrukcja wykorzystująca hydropneumatyczne elementy resorująco-tłumiące. W modelu 2.1 Turbo DSX otrzymać można było dodatkowo (będący standardem w VSX) układ hydroaktywny II generacji. Nawet "zwykłe" zawieszenie hydropneumatyczne ma wiele zalet. Pozwala utrzymać niezależnie od obciążenie stałą wartość prześwitu. Poza tym kierowca wybiera jedno z czterech położeń podwozia. Minimalny prześwit (zakaz używania w czasie jazdy) służy do celów kontrolnych. Normalna pozycja odpowiada codziennej jeździe.

Są też dwie możliwości podniesienia prześwitu. Zwiększony można wykorzystywać do wolnej jazdy w terenie, natomiast maksymalny oprócz np. wymiany koła umożliwia delikatne pokonywanie pojedynczych przeszkód. Jeszcze więcej możliwości daje układ hydroaktywny. Kierowca ma wtedy do wyboru pozycje "sport" bądź "komfort". Od tego zależą nastawy zawieszenia (sztywność), korygowane na bieżąco w zależności np. od stanu nawierzchni jezdni. W praktyce Citroen Xantia zapewnia nadprzeciętny komfort jazdy, bez względu na rodzaj i uszkodzenia nawierzchni.