Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Używana Dacia Duster tania nie jest. Wiemy skąd tak niska utrata wartości?

Używana Dacia Duster tania nie jest. Wiemy skąd tak niska utrata wartości?

Okazuje się, że ci, którzy kilka lat temu kupili w polskim salonie dobrze wyposażoną Dacię Duster (II generacji), dziś mogą ją sprzedać za... dokładnie tyle samo, ile wówczas zapłacili. To oczywiście nie oznacza, że Duster przez te lata nie stracił na wartości, bo nie można zapominać o wartości pieniądza w czasie, ale nie zmienia to faktu, że Duster II był bardzo dobrą inwestycją. Czy warto interesować się tym autem na rynku wtórnym? Co się w nim psuje? I co z pierwszą generacją modelu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się poniżej.

Dacia Duster II
Dacia Duster IIŹródło: Auto Świat / Archiwum

Dacia Duster I

Dacia Duster (I)
Dacia Duster (I)Źródło: Auto Świat
  • NA RYNKU: 2010-18
  • SILNIKI: 1.2-1.6 85-125 KM
  • CENY: OD 19 500 zł

Dacia wypuściła Dustera stosunkowo późno, ale auto szybko stało się rynkowym hitem. Przepis, jak to w Dacii, był dość prosty: wziąć sprawdzone rozwiązania z Renault (silniki, skrzynie) i Nissana (napęd 4x4), dorzucić przyjemne dla oka nadwozie (i nieco mniej pociągający kokpit), a na koniec – dość atrakcyjne ceny. Tak, kiedyś Duster był tanim autem, dziś już tani nie jest, zresztą pierwsze generacje rumuńsko-francuskiego SUV-a dość wolno tracą na wartości, co oznacza, że w przypadku opisywanego Dustera I bez 30 tys. zł w kieszeni nie ma nawet co marzyć o sensownym egzemplarzu. Polecamy głównie odmiany 4x4, bo zapewniają zaskakująco dobre zdolności terenowe. Silniki: wśród benzynowych złym wyborem będzie w zasadzie tylko 1.2 TCe, a zwłaszcza egzemplarz z początku produkcji (duży pobór oleju, nietrwały rozrząd). Diesle 1.5 dCi nie mają już dużych kłopotów z panewkami, uwaga na awarie skrzyń biegów.