BMW X1 E84

BMW X1 (I) Foto: Auto Świat
BMW X1 (I)
  • NA RYNKU: 2009-15
  • SILNIKI: 1.6-3.0 116-306 KM,
  • CENY: OD 30 500 zł

Trochę nowoczesności, trochę klasyki. BMW X1, mimo że jest dość małym SUV-em, zachowało klasyczny układ napędowy z silnikiem umieszczonym wzdłużnie i napędem na tył (wersje xDrive mają przód dopędzany sprzęgłem). Radość z jazdy jest więc tu gwarantowana, ale to tyle, jeśli chodzi o zalety. Wnętrze mogłoby być większe, wyposażenie krajowych aut lepsze, a na rynku – więcej samochodów z pewną przeszłością (bardzo uważajcie). To wszystko złe, ale na tym nie koniec, najgorsze bowiem mogą okazać się koszty utrzymania.

Za około 30-40 tys. zł kupicie bowiem głównie samochody z dieslem 2.0 (N47), a ten sprawia sporo kosztownych problemów. Nieco lepszą opcją wydają się więc silniki benzynowe, niestety, w praktyce również nie są idealne. Najlepiej wypada 2.0/150 KM (N46). Nie polecamy nowszego 2.0 (N20; wtrysk bezpośredni), a jeśli już koniecznie, to pilnujcie w nim częstych wymian oleju.