Alfa Romeo Giulia debiutowała na rynku osiem lat temu - to trzy lata wcześniej niż BMW serii 3 generacji G20. Mimo to oba auta wciąż są do kupienia w salonach. Na rynku wtórnym nie brakuje ogłoszeń sprzedaży używanych egzemplarzy. Ze względu na popularność, znacznie bogatsza ofertą może się pochwalić BMW. A co z cenami? Niemiecki sedan debiutował później, a zatem jego ceny startują z wyższego pułapu. Jeśli jednak porównamy egzemplarze z tego samego rocznika i o podobnym przebiegu, różnice się zacierają - nie ma co liczyć na to, że opinia na temat ponadprzeciętnej awaryjności aut Alfy Romeo sprawia, że Giulia jest znacznie tańsza od "trójki".

Skoro już przy awaryjności jesteśmy - czy faktycznie jest tak, że Giulia psuje się częściej niż konkurencyjne modele z innych marek? Jak wypada na tle BMW serii 3? O opinie zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników. Na podstawie ich zdania oraz naszych redakcyjnych doświadczeń z oboma autami pokusiliśmy się o wystawienie im rzetelnych ocen. A zatem co jest lepsze? Używane BMW serii 3 czy Alfa Romeo Giulia?