• Największym wrogiem Mercedesa W220 jest korozja
  • Podstawowy problem silnika V10 TDI to wytarte gładzie cylindryczne – naprawa jest zwykle nieopłacalna
  • Luksusowa limuzna za 20 000 to propozycja dla osób, które nie liczą się z kosztami eksploatacji

Dwie dychy to okazyjna cena jak na luksusowe auto z mocnym silnikiem Diesla? Niestety, tylko na pozór, bo to zazwyczaj początek wydatków, dodamy, że sporych. Za taką kwotę kupuje się małe samochody, rodzinne kompakty, ale... sedana klasy F? Topowe materiały wykończeniowe, ogromne wnętrze, 500-litrowy kufer i komfort jazdy jak na latającym dywanie.

Prezentowane modele jako nowe były wyceniane na ok. 400 000 zł, a dziś kosztują ułamek tej kwoty. Do tego niemiecka limuzyna największego segmentu to też wciąż spory prestiż. Racja, że może zdecydowanie większy w przypadku Mercedesa niż Volkswagena, ale z drugiej strony W220 nigdy nie miało diesla z większą liczbą cylindrów niż 8!

A Phaetona napędza silnik V10 TDI, którego moment obrotowy osiąga aż 750 Nm. Nie da się ukryć, że oba samochody wydają się łakomymi kąskami. Prawda jest jednak taka, że zakup zarówno Mercedesa, jak i Volkswagena niesie ze sobą ogromne ryzyko poważnych wydatków. I to takich, które w przypadku nagromadzenia bez problemu mogą dobić do ceny zakupu!

Dane techniczne i ceny części

Foto: Auto Świat