W szranki stają trzymające cenę Audi Q3 i Q5 pierwszej generacji, dwa SUV-y BMW z dwóch różnych segmentów i różnych generacji (X3 F25 i X5 E70), nieco zapomniany i nieszczególnie popularny Mercedes GLK oraz cieszące się ogromnym zainteresowaniem, a przez to świetnie trzymające cenę Volvo XC60 pierwszej generacji. O każdym z aut porozmawialiśmy z mechanikami. Wróciliśmy pamięcią do naszych archiwalnych, redakcyjnych testów. Zestawienie opinii mechaników i naszych pozwoliło nam wystawić oceny. Który SUV premium do 50 tys. zł wypadł najlepiej?

Na wstępie zaznaczmy, że ceny poniżej prezentowanych aut są niezwykle zróżnicowane i w każdym przypadku potrafią znacząco przekroczyć zakładaną kwotę, co jest uzależnione od rocznika, stanu technicznego i przebiegu. Warunkiem trafienia do rankingu były ceny startujące z pułapu maksymalnie około 50 tys. zł (dotyczy aut bezwypadkowych i sprawnych). Kolejność jest alfabetyczna.