Golf V Variant w salonach był sprzedawany tylko dwa lata, a mimo to ofert na rynku wtórnym nie brakuje. Walory użytkowe bagażnika? Najsłabsze wśród opisywanych aut, ale poj. 505-1550 l nadal pozwala na transport wielu przedmiotów (pamiętajcie, że to Top5). Dominują wersje z silnikami Diesla, ale po pierwsze, są drogie (20-25 tys. zł wystarczy na egzemplarz z 2007 r., a przy odrobinie szczęścia 2008 r.), a po drugie – wariant 2.0 TDI wyposażony w pompowtryskiwacze zmaga się z kilkoma poważnymi problemami (np. pękające głowice, awarie napędu pompy oleju, usterki pompowtrysków i „dwumasu”). Dlatego amatorom diesli polecamy motor 1.9 TDI/105 KM (poza wersją o kodzie BXE). Natomiast jeśli chodzi o benzyniaki, to – podobnie jak w przypadku Octavii – zainteresujcie się wersją 1.6 8V/102 KM, bo to prosta i trwała konstrukcja. Walory użytkowe bagażnika? Najsłabsze wśród opisywanych aut (5. pozycja), ale poj. 505-1550 l nadal pozwala na transport wielu przedmiotów. Uwaga: do zakupu podchodźcie z rozwagą – wiele aut powypadkowych i z dużymi przebiegami.
Polecane wersje: 1.6 8V/102 KM, 1.9 TDI/105 KM.