Tradycje Fiata w produkcji małych aut wyposażonych w napęd wszystkich kół sięgają ponad 30 lat. Taką wersję miała również produkowana w Polsce Panda II (odmiana 4x4 zadebiutowała w 2004 r.). Auto można uznać za namiastkę terenówki – dobre kąty nadwozia (powiększony prześwit), niska masa i prosty, ale wydajny układ napędu 4x4 (ze sprzęgłem wiskotycznym) sprawiają, że Panda radzi sobie nie tylko na szutrowej drodze, lecz nawet w lekkim terenie.
Taki napęd potrzebuje sporo mocy, a stosowane do napędu silniki do żwawych i tak nie należą, lepiej więc nastawcie się, że dynamika auta (bez względu na to, czy wybierzecie diesla 1.3, czy benzynę 1.2) nie będzie rewelacyjna. Wysokie nadwozie sprawia też, że pokonywanie tras staje się nieco męczące. Do wyboru były wersje podstawowa oraz Climbing, urozmaicona osłonami z tworzywa. Panda 4x4 przejęła też sporo wad i zalet klasycznej wersji – w większości przypadków bez kłopotu kupicie tanie części zamienne. Wyższe koszty mogą czekać użytkowników diesla, w którym zużywa się łańcuch rozrządu (wymiana: około 1000 zł) oraz osprzęt typowy dla tego silnika. W benzyniaku zdarzają się wycieki oleju i drobne niedomagania (np. przepustnicy, alternatora), ale wydatki w tym przypadku będą mniejsze.
Fiat Panda II 4x4 to nam się podoba - Zaskakująco duża dzielność terenowa, niski koszt zakupu, dobry dostęp do wielu części.
Fiat Panda II 4x4 to nam się nie podoba - Mocno ograniczone możliwości przewozowe, słabe osiągi, niewielki wybór wersji.