Volvo XC60 pierwszej generacji to nieprzesadnie awaryjny model, ale dość już mocno zaawansowany technicznie i dziś coraz częściej odwiedza mechanika. Jako nowy często zdobywał pierwsze miejsca sprzedaży w Polsce wśród kompaktowych SUV-ów marek premium – innymi słowy, na rynku są auta z rodzimych salonów w niezłym stanie i z wiarygodną historią. Takie samochody nie czekają długo na nowych właścicieli. Te, które wegetują w ogłoszeniach, nieważne, czy za 50 tys. zł, czy za 100 tys. zł, mogą być mniej lub bardziej oszukane.
Zakup XC60 trzeba więc koniecznie poprzedzić wizytą w serwisie. Wybór silnika? Trudny – dużo wersji, niektóre z poważnymi problemami. Polecamy odmiany R5 – z benzyniaków 2.5T, z diesli 2.4. XC60 ma często bogate wyposażenie i dużo elektroniki na pokładzie, więc zakup auta źle naprawionego lub po powodzi grozi wieloma problemami i sporymi wydatkami.

Jedno spojrzenie na deskę XC60 kończy zwykle dyskusję na temat tego, czy Volvo jest, czy nie jest marką premiumAuto Świat
Volvo XC60 I - dane techniczne, silniki
Nadwozie SUV 5d: wym. 4627/1891/1713 mm, rozstaw osi 2774 mm, poj. bagażnika 495-1455 l, prześwit 230 mm.
Silniki benz., turbo (poza 3.2), R4: 2.0/203 (oznaczenie 2.0T), 240 (T5), 245 (T5) i 306 KM (T6, + kompr.), R5: 2.5T/254 KM, R6: 3.0 (T6)/285 i 304, 3.2/238 i 243 KM; turbodiesle, R4: 2.0/150 (D3), 181 (D4) i 190 KM (D4), R5: 2.0/136 (D3), 163 (DRIVe, D3, D4), 2.4/163 (D3, D4, 2.4D), 175 (2.4D DRIVe), 181 i 190 (D4), 185, 205, 215, 220 KM (D5).
Co się psuje w Volvo XC60 I - awarie i usterki
Karoseria
Nie są nam znane przypadki korozji w autach bez historii wypadkowej. Kłopotliwa może być jednak woda dostająca się do kabiny (przez odpływy szyberdachu oraz miejsce mocowania anteny). Niska trwałość siłowników klapy.
Elektryka
Usterki pokładowej elektroniki, m.in. klimatyzacja, zestaw wskaźników, komputer pokładowy itp. Uszkodzony rozrusznik. Kłopotliwe czujniki, np. te od różnicy ciśnień w filtrze DPF, sond lambda itp.
Napęd
Mechanicy ostrzegają przed pękającymi tłokami w benzyniaku 2.0 (fordowski EcoBoost). Przypadki pęknięcia kadłuba i uszkodzenia uszczelki pod głowicą w dieslach 2.0 R5. Zużycie dwusprzęgłowych przekładni. Problemy z automatami (po dużych przebiegach).
Zawieszenie
Niska trwałość fabrycznych amortyzatorów. Szybkie wybicie silentblocków tylnych wahaczy oraz tulei w przednich.
Używane Volvo XC60 I - opinia i ocena redakcji
Nie można odmówić XC60 zalet: prestiżu, wygody, dobrego wyposażenia, dużej kabiny, obszernego bagażnika i całkiem przyjemnej obsługi. Z drugiej strony jest to też model, który nie będzie tani w utrzymaniu, chociaż nie jest przesadnie awaryjny.
Nasza ocena: 4

Volvo XC60 (II)Auto Świat
- NA RYNKU: od 2017 r.
- SILNIKI: 2.0 150-455 KM
- CENY: OD 96 500 zł
Gdy rozmawialiśmy z mechanikami Volvo o trwałości XC60 2. generacji, doszliśmy do wniosku, że „XC60-ka” miała łatwiej, bo szlaki w tej kwestii przecierała „XC90-ka” 2. generacji, w której początkowo wychodziły na jaw różne niedociągnięcia, szczególnie te związane z elektroniką. Bez wątpienia XC60 II jest autem znacznie mniej problematycznym, ale trudno też uznać je za wzorzec trwałości.
W pierwszych egzemplarzach także bywało różnie – elektronika nadal potrafi szaleć, ale w mniejszym stopniu niż w starszym „bracie”. Generalnie, jeśli znajdziecie zadbany egzemplarz, który regularnie jeździł do ASO na obowiązkowe przeglądy i aktualizacje softów, to dziś taki samochód nie powinien zaskakiwać awariami. Tym bardziej że to ładne i dobrze wykonane auto, w którym czuć jakość premium. A przy tym funkcjonalne, wygodne (jak na swoje gabaryty) i nowoczesne. Polecamy benzyniaki, szczególnie z mild hybrid (oznaczenie „B”).

Wygląd kokpitu typowy dla innych modeli Volvo. Sporo przestrzeni w kabinie, którą wykończono dobrymi materiałamiAuto Świat
Volvo XC60 II - dane techniczne, silniki
Nadwozie SUV 5d: wym. 4950/1923/1776 mm, rozstaw osi 2984 mm, poj. bagaż. 83-1886 l, prześwit 238 mm (z pneumatyką 227-267 mm).
Silniki benz., R4, wtrysk bezpośredni, turbo, od 300 KM dodatkowo kompresor: 2.0/250 (T5), 250 (B5), 253 (T5 Pol.), 254 (T5), 300 (B6), 310 i 320 (T6), 326 KM (T6 Pol.); turbodiesle, R4: 2.0/190 (D4), 225 i 235 (D5), 235 (B5), 240 KM (D5 Pol.); hybrydy plug-in: 390 i 408 (T8 T.E.), 421 (T8 T.E. Pol.), 456 KM (T8 Rech.).
Co się psuje w Volvo XC60 II - awarie i usterki
Karoseria
Użytkownicy donoszą o hałasującym napędzie szyberdachu, a także o brudzie, który zbiera się pod uszczelkami tylnych drzwi (dostępne nakładki ochronne).
Elektryka
Jest lepiej niż w większym XC90 II, ale tak czy inaczej, dość często trzeba aktualizować oprogramowanie. Najczęstsze problemy dotyczą zawieszającego się ekranu na konsoli centralnej (również w nowszej wersji, opartej na Androidzie), kłopoty z ładowaniem hybryd plug-in, zapalanie się bez powodu kontrolek informujących o błędach.
Napęd
Mechanicy są zdania, że najwięcej kłopotów trapi diesle (np. wycieki spod pokrywy zaworów, przypadki uszkodzenia turbosprężarek oraz problem z kolektorem ssącym – ryzyko pożaru) oraz odmiany PHEV.
Zawieszenie
Luzy na dolnych wahaczach z przodu, stuki z tylnej osi, przypadki uszkodzonych kompresorów w zawieszeniu pneumatycznym (wilgoć).
Używane Volvo XC60 II - opinia i ocena redakcji
Volvo XC60 II? Czemu nie. Mechanicy mówią wprost: nie jest to wzorzec bezawaryjności, ale wersje benzynowe, które regularnie odwiedzały serwis, nie powinny psuć się zbyt często. Do tego ciekawy wygląd, wykończenie premium, bogate wyposażenie wielu samochodów.
Nasza ocena: 5-