Flagowy Peugeot kusi na wiele sposobów. W salonach przekonywał dobrym wyposażeniem, rozsądną ceną, ciekawą techniką. Obecnie przyzwoicie utrzymanego, dziesięcioletniego Peugeota 607 można kupić za kilkanaście tysięcy złotych. Czy to dobra oferta? Jeśli spełnicie dwa czynniki, to tak! Pierwszy to staranny wybór egzemplarza – nie kierujcie się jedynie ceną, skrupulatnie skontrolujcie stan techniczny.
W przypadku opisywanej i cenionej wersji V6 za wymianę np. rozrządu w ASO zapłacicie 3800 zł (poza: 2000 zł). Warto zaznaczyć, że auto nie wyróżnia się negatywnie na tle konkurentów – po prostu ten segment nie jest tani.
Wiąże się to z drugim warunkiem: warto mieć zapas gotówki na obsługę i naprawy, bo kupowanie najtańszych zamienników i oszczędzanie w serwisie mijają się po prostu z celem! Stosowanie w mającym ponad 200 KM aucie klocków za 100 zł (pasują od modelu 306!), jest ryzykowne.
Jeśli wszystko działa jak należy, eksploatacja 3-litrowego Peugeota 607 daje poczucie komfortu. Co więcej, spalanie wersji V6 okazuje się niskie – na trasie spada poniżej 10 l/100 km, w niekorzystnych warunkach dochodzi do 16 l. Skrzynia automatyczna (manualne są rzadkością) zmienia biegi dostojnie, bez szarpnięć, choć zabiera sporo dynamiki (w teście: w 9,8 s do 100 km/h).
Peugeot 607 3.0 V6 - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę
Benzyniak 3.0 jest dobrą jednostką, główne problemy to awaryjne cewki zapłonowe (kosztowna wymiana) i przepustnice, zdarzają się też wycieki oleju. Problemy sprawia rozbudowana elektronika – auto jest naszpikowane czujnikami, poszukiwanie uszkodzonego bywa wyzwaniem. Kosztowna jest też obsługa elektronicznie regulowanego zawieszenia – komplet amortyzatorów w ASO kosztuje… 4800 zł. W podwoziu rdzę można spotkać najczęściej na belce pomocniczej zawieszenia.
Peugeot 607 3.0 V6 - ceny części*
Filtr powietrza | od 25 zł |
Filtr oleju | od 21 zł |
Klocki hamul. (przód) | od 178 zł |
Tarcze hamul. (przód) | od 490 zł |
Cewka zapłonowa | od 160 zł |
Amortyzatory tylne (kpl.) | od 360 zł |
Błotnik przedni | od 270 zł** |
Reflektor | od 1100 zł |
*ceny dotyczą nieoryginalnych części do Peugeota 607 3.0/207 KM dostępnych poza ASO; **błotnik oryginalny, używany
Peugeot 607 3.0 V6 - serwis*
Olej silnikowy | co 30 tys. km/2 lata |
Filtr powietrza | co 60 tys. km |
Filtr przeciwpyłkowy | co 30 tys. km/2 lata |
Płyn hamulcowy | co 60 tys. km/2 lata |
Płyn chłodzący | bez wymiany |
Świece zapłonowe | co 60 tys. km |
Olej w skrzyni biegów | bez wymiany |
Napęd rozrządu | co 120 tys. km |
*interwały przeglądowe dla modelu 607 z silnikiem 3.0, mechanicy radzą skrócić termin wymiany oleju do roku i maksymalnie 20 tys. km
Peugeot 607 3.0 V6 - dane techniczne
Silnik – typ/cylindry/zawory | benz./V6/24 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2946 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 207/6000 |
Maks. mom.(Nm/obr./min) | 285/3750 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 5 (aut. 4)/przód |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 80 |
Masa wł./ładowność (kg) | od 1595/545 |
Rozstaw osi (mm) | 2800 |
Wym. (dł./szer./wys.; mm) | 4871/1826/1460 |
Przysp. 0-100 km/h (s) | 8,1 (9,9) |
Prędkość maks.(km/h) | 240 (232) |
Śr. spalanie (wg EU; l/100 km) | 9,8 (10,2) |
Peugeot 607 3.0 V6 - nasza opinia
Pugeot 607 może być naprawdę dobrym wyborem, ale pamiętajcie: to nie jest auto do oszczędzania, bo koszty obsługi są adekwatne do jego klasy! Silnik V6 jest godny uwagi.