Flagowy Peugeot kusi na wiele sposobów. W salonach przekonywał dobrym wyposażeniem, rozsądną ceną, ciekawą techniką. Obecnie przyzwoicie utrzymanego, dziesięcioletniego Peugeota 607 można kupić za kilkanaście tysięcy złotych. Czy to dobra oferta? Jeśli spełnicie dwa czynniki, to tak! Pierwszy to staranny wybór egzemplarza – nie kierujcie się jedynie ceną, skrupulatnie skontrolujcie stan techniczny.

W przypadku opisywanej i cenionej wersji V6 za wymianę np. rozrządu w ASO zapłacicie 3800 zł (poza: 2000 zł). Warto zaznaczyć, że auto nie wyróżnia się negatywnie na tle konkurentów – po prostu ten segment nie jest tani.

Wiąże się to z drugim warunkiem: warto mieć zapas gotówki na obsługę i naprawy, bo kupowanie najtańszych zamienników i oszczędzanie w serwisie mijają się po prostu z celem! Stosowanie w mającym ponad 200 KM aucie klocków za 100 zł (pasują od modelu 306!), jest ryzykowne.

Jeśli wszystko działa jak należy, eksploatacja 3-litrowego Peugeota 607 daje poczucie komfortu. Co więcej, spalanie wersji V6 okazuje się niskie – na trasie spada poniżej 10 l/100 km, w niekorzystnych warunkach dochodzi do 16 l. Skrzynia automatyczna (manualne są rzadkością) zmienia biegi dostojnie, bez szarpnięć, choć zabiera sporo dynamiki (w teście: w 9,8 s do 100 km/h).

Peugeot 607 3.0 V6 - na te podzespoły trzeba zwrócić uwagę

Benzyniak 3.0 jest dobrą jednostką, główne problemy to awaryjne cewki zapłonowe (kosztowna wymiana) i przepustnice, zdarzają się też wycieki oleju. Problemy sprawia rozbudowana elektronika – auto jest naszpikowane czujnikami, poszukiwanie uszkodzonego bywa wyzwaniem. Kosztowna jest też obsługa elektronicznie regulowanego zawieszenia – komplet amortyzatorów w ASO kosztuje… 4800 zł. W podwoziu rdzę można spotkać najczęściej na belce pomocniczej zawieszenia.

Peugeot 607 3.0 V6 - ceny części*

Filtr powietrza od 25 zł
Filtr oleju od 21 zł
Klocki hamul. (przód) od 178 zł
Tarcze hamul. (przód) od 490 zł
Cewka zapłonowa od 160 zł
Amortyzatory tylne (kpl.) od 360 zł
Błotnik przedni od 270 zł**
Reflektor od 1100 zł

*ceny dotyczą nieoryginalnych części do Peugeota 607 3.0/207 KM dostępnych poza ASO; **błotnik oryginalny, używany

Peugeot 607 3.0 V6 - serwis*

Olej silnikowy co 30 tys. km/2 lata
Filtr powietrza co 60 tys. km
Filtr przeciwpyłkowy co 30 tys. km/2 lata
Płyn hamulcowy co 60 tys. km/2 lata
Płyn chłodzący bez wymiany
Świece zapłonowe co 60 tys. km
Olej w skrzyni biegów bez wymiany
Napęd rozrządu co 120 tys. km

*interwały przeglądowe dla modelu 607 z silnikiem 3.0, mechanicy radzą skrócić termin wymiany oleju do roku i maksymalnie 20 tys. km

Peugeot 607 3.0 V6 - dane techniczne

Silnik – typ/cylindry/zawory benz./V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 2946
Moc maks. (KM/obr./min) 207/6000
Maks. mom.(Nm/obr./min) 285/3750
Skrzynia biegów/napęd man. 5 (aut. 4)/przód
Poj. zbiornika paliwa (l) 80
Masa wł./ładowność (kg) od 1595/545
Rozstaw osi (mm) 2800
Wym. (dł./szer./wys.; mm) 4871/1826/1460
Przysp. 0-100 km/h (s) 8,1 (9,9)
Prędkość maks.(km/h) 240 (232)
Śr. spalanie (wg EU; l/100 km) 9,8 (10,2)

Peugeot 607 3.0 V6 - nasza opinia

Pugeot 607 może być naprawdę dobrym wyborem, ale pamiętajcie: to nie jest auto do oszczędzania, bo koszty obsługi są adekwatne do jego klasy! Silnik V6 jest godny uwagi.