- Volvo XC60 I generacji — lata produkcji 2008-17, cena od 42 tys. zł
- Używane Volvo XC60 I — co się psuje
- Używane Volvo XC60 I — opinia redakcji
- Volvo XC60 II generacji — dostępny na rynku od 2017 r., cena od 110 tys. zł
- Używane Volvo XC60 II — co się psuje
- Używane Volvo XC60 II — opinia redakcji
- Volvo XC90 II generacji — dostępny na rynku od 2015 r., cena od 99 tys. zł
- Używane Volvo XC90 II — co się psuje
- Używane Volvo XC90 II — opinia redakcji
- Używane SUV-y Volvo naszym zdaniem
Volvo XC60 I generacji — lata produkcji 2008-17, cena od 42 tys. zł
Czy w jednym aucie można połączyć wygodę, funkcjonalność, prestiż i dobre osiągi? Tak, Volvo XC60 jest tego świetnym przykładem. Duży nacisk położono na bezpieczeństwo, pojawił się system automatycznego hamowania awaryjnego, w opcjach zaś np. siedzisko kanapy, które można przerobić na fotelik, wiele egzemplarzy Volvo XC60 ma napęd 4x4.
Niektóre wersje Volvo XC60 wręcz urzekają kierowcę, a np. pakiet R-Design to nie tylko dodatki stylistyczne, lecz także sportowe zawieszenie. Można pogubić się w silnikach, które były montowane w Volvo XC60. Wśród benzyniaków znalazły się np. pochodzące z Forda 2.0 (EcoBoost), łączone seryjnie z przekładnią dwusprzęgłową. I z powodu silnika (pękające tłoki!), i skrzyni (zużycie, szarpanie) to niepolecane połączenie.
Zresztą używanych Volvo XC60 najpopularniejsze są diesle. Dobry wybór to motor 2.4 R5. Jednak obsługa auta wymaga sprzętu i doświadczenia (co nie jest tanie), a wiele egzemplarzy pokonało grubo ponad 300 tys. km, wiele przyjechało też rozbitych.
Używane Volvo XC60 I — co się psuje
- Volvo XC60 (I) usterki karoserii — pierwsze ślady korozji w podwoziu i na zakolach, przeciekanie wody do wnętrza (problem z drożnością odpływów szyberdachu), usterki siłowników elektrycznie otwieranej klapy, uszkodzenie klimatyzacji (zaworów na podszybiu).
- Volvo XC60 (I) usterki elektryki — uszkodzony rozrusznik, problemy z czujnikami (m.in. różnicy ciśnień w filtrze DPF, sond lambda), usterka komputera deski rozdzielczej.
- Volvo XC60 (I) usterki układu napędowego — w dieslach 2.0 R5 przypadki pęknięcia kadłuba i uszkodzenia uszczelki pod głowicą, awarie osprzętu, uszkodzenie kolektora ssącego w dieslach (ryzyko pożaru – akcja naprawcza), nadmierne zużycie kół dwumasowych, problemy z dyferencjałem tylnej osi.
- Volvo XC60 (I) usterki zawieszenia — Zużycie tulei przednich wahaczy i silentblocków z tyłu, podatne na uszkodzenie amortyzatory.
Używane Volvo XC60 I — opinia redakcji
By poczuć prestiż i luksus, nie potrzeba wielkiego SUV-a, wystarczy kompaktowe XC60! Ale awarie nie są niczym nadzwyczajnym, szczególnie w niektórych wersjach. Niemało trzeba też zostawić co roku w serwisie.
Volvo XC60 II generacji — dostępny na rynku od 2017 r., cena od 110 tys. zł
Pokazany nieco później niż Volvo XC90 II model czerpie ze stylistyki większego brata. Poza tym Volvo XC60 (II) to prawdziwe premium: ładne, dobrze wykonane i wyposażone, a przy tym funkcjonalne i wygodne (kto liczy na perfekcyjną jazdę po zakrętach, lepiej niech jednak wybierze BMW).
Oczywiście w przypadku Volvo XC60 (II), zadbano też o bezpieczeństwo, wśród systemów asystujących jest m.in. układ City Safety, wzbogacony o możliwość przejęcia kontroli nad torem jazdy (w razie zagrożenia Volvo XC60 nie tylko samo zahamuje, lecz także skręci). Niestety, cena startowa przekracza 100 tys. zł, a w dolnym zakresie można liczyć głównie na auta z dość wysokimi już przebiegami, powypadkowe lub przywiezione z USA (sporo na rynku!).
W szerokiej palecie wersji Volvo XC60 niełatwo się połapać, wszystkie odmiany oznaczone jako "B" (i benzynowe, i diesle) mają układ mild hybrid, w silnikach wtrysk bezpośredni oraz doładowanie (turbina, biturbo, kompresor, elektryczna sprężarka).
Używane Volvo XC60 II — co się psuje
- Volvo XC60 (II) usterki karoserii — brud pod uszczelkami tylnych drzwi (dostępne nakładki ochronne), przeciętna trwałość fabrycznych dywaników, hałasujący napęd szyberdachu.
- Volvo XC60 (II) usterki elektryki — dość często potrzebna aktualizacja oprogramowania. Problemy to np. zawieszający się ekran na konsoli centralnej (również w nowszej wersji opartej na Androidzie), kłopoty z ładowaniem (PHEV), losowo pojawiają się kontrolki informujące o błędach.
- Volvo XC60 (II) usterki układu napędowego — wycieki spod pokrywy zaworów, przypadki uszkodzenia turbosprężarek oraz problem z kolektorem ssącym (ryzyko pożaru) – w dieslach.
- Volvo XC60 (II) usterki zaiwieszenia — przypadki uszkodzonych kompresorów w zawieszeniu pneumatycznym (dostająca się wilgoć), luzy na dolnych wahaczach z przodu, stuki z tylnej osi, przeciętna trwałość hamulców.
Używane Volvo XC60 II — opinia redakcji
Volvo XC60 (II) to bardzo interesująca, ale też kosztowna propozycja. Volvo kusi stylem, wykonaniem, przestrzenią, szeroką paletą wersji (choć wszystkie silniki mają poj. 2,0 l). Problemy? Akceptowalne, głównie z elektroniką.
Volvo XC90 II generacji — dostępny na rynku od 2015 r., cena od 99 tys. zł
Długo wyczekiwana 2. generacja Volvo XC90 początkowo wzbudziła kontrowersje – no bo jak to, w takim aucie tylko 2-litrowe silniki 4-cylindrowe?! Szybko jednak doceniono niepodważalne zalety: przyjemną stylistykę, przestronne, wygodne wnętrze (często z 3. rzędem, ale były też auta superluksusowe, 4-miejscowe), wystarczające osiągi czy komfort jazdy.
Bezpieczeństwo w Volvo XC90? Pierwsza klasa, systemy próbują np. przewidzieć ryzyko zderzenia czołowego (gdy auto skręca w lewo). Technika? Stal borowa w konstrukcji nadwozia, wtrysk bezpośredni, doładowanie (turbiny, kompresory, również elektryczne sprężarki).
Wytrzymałość Volvo XC90? Z tym bywa różnie, szczególnie na początku szwankowała elektronika, kilka wpadek przydarzyło się też popularnym dieslom i wersji hybrydowej. Tylko skrzynie automatyczne, w Europie poza bazowym dieslem standardem był napęd 4x4 (w USA więcej wersji 2WD, uwaga: to często auta po wypadkach).
Choć mówiło się, że 2024 r. będzie ostatnim rokiem produkcji drugiej generacji XC90 i prawdopodobnym końcem serii w ogóle, to klienci zdecydowali inaczej. Niezadowalająca sprzedaż modelu EX90, czyli elektrycznego spadkobiercy XC90, sprawiła, że Szwedzi zdecydowali się na kolejny lifting swojego flagowego, benzynowego SUV-a. I tak XC90 wciąż pozostaje w ofercie. Poniżej zdjęcie egzemplarza po wspomnianym faceliftingu.
Używane Volvo XC90 II — co się psuje
Volvo XC90 (II) usterki karoserii — przeciętna trwałość skórzanego wykończenia (np. boczków na drzwiach oraz foteli).
Volvo XC90 (II) usterki elektryki — korodująca wiązka hamulca awaryjnego, usterka modułu akumulatora, konieczna aktualizacja oprogramowania.
Volvo XC90 (II) usterki układu napędowego — uszkodzenie przewodu wylotowego z turbosprężarki (brak mocy), wycieki oleju z tylnego simmeringu (czasem z powodu pękniętego bloku), do 2016 r. podwyższone zużycie oleju silnikowego (często wystarczy wymiana tłoków i pierścieni), zatkana chłodnica spalin zaworu EGR – diesle. W benzyniakach uszkodzeniu ulegają sondy lambda oraz katalizatory.
Volvo XC90 (II) usterki zawieszenia — przeciętna trwałość dolnych wahaczy przednich (drogi zakup). Szwankuje kompresor pneumatyki – np. gdy zimą dostanie się woda i zamarznie we wnętrzu.
Używane Volvo XC90 II — opinia redakcji
Pod wieloma względami – Volvo XC90 jest perfekcyjne! Choć wielu fanów kręciło nosem (np. na 4-cylindrowe silniki 2.0), to jednak model spełnił oczekiwania. Nie można jednak powiedzieć, żeby był całkowicie wolny od wad technicznych.
Używane SUV-y Volvo naszym zdaniem
Każdy z opisywanych modeli to dobry wybór dla osób poszukujących używanego SUV-a. Szkoda tylko, że w przypadku Volvo XC60 pierwszej generacji w ofertach dominują silniki wysokoprężne. Nieco inną sytuację mamy w przypadku Volvo XC60 i Volvo XC90 drugiej generacji — tu dużo łatwiej o silnik benzynowy. Który z tych modeli warto kupić? To zależy tylko i wyłącznie od tego, ile chcecie wydać na używanego, stylowego SUV-a.