Na rynku wtórnym znajdziecie bardzo dużo kombi klasy średniej za 10 tys. zł. Wybór jest naprawdę ogromny. Bez fachowej wiedzy trudno zdecydować się na konkretny model. Co gorsza, trwałość często zależy od wersji silnikowej oraz skrzyni biegów – można się w tym pogubić!

Kufer i trwałe silniki

W naszym „Top 7” wyszliśmy od podstawowej pojemności bagażnika przy komplecie pasażerów i w takiej kolejności prezentujemy poszczególne auta.

W każdym z samochodów wskazujemy także najbardziej polecane wersje silnikowe oraz to, na co powinniście w pierwszej kolejności zwrócić uwagę przed zakupem.

Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że w przypadku starszych aut o relatywnie niewielkiej wartości liczba podzespołów wymagających naprawy może być spora. Radzimy więc pozostawić sobie kilka tysięcy złotych na pierwsze naprawy i szczegółowo zweryfikować stan egzemplarza, który macie zamiar kupić – oceńcie zwłaszcza koszty napraw. To może wam się przydać także podczas negocjacji ceny.

Klasę średnią wybraliśmy też z powodu jej popularności i zwykle dość tanich napraw, ale na rynku znajdziecie również pojazdy klasy E, które mogą mieć większe kufry, tyle że koszty ich utrzymania nie są raczej niskie.

Naszym zdaniem: ostrożność wskazana

Za 10 tys. zł można znaleźć niezłe kombi klasy średniej z dużym bagażnikiem, które zostało wyprodukowane między 2003 a 2005 rokiem. Oferta rynkowa jest bardzo bogata i każdy wybierze coś dla siebie. Niektóre modele mają lepsze silniki benzynowe, inne – diesle. Generalnie jednak sporo samochodów swoje już przeżyło i mogą one wymagać doinwestowania. Trzeba mieć to na uwadze podczas weryfikacji stanu technicznego.