Jednak ich stylistyka była zawsze wyraźnie stonowana. Nowy model Hondy miał to zmienić. Marka dobrze znana w świecie dzięki licznym zwycięstwom w wyścigach Formuły 1, powoli zyskiwała sobie zwolenników na starym kontynencie, montując nawet do rodzinnych modeli nowoczesne silniki z systemem elektronicznie sterowanych zmiennych faz rozrządu VTEC.

Nowy model sygnowany znaczkami EJ/EH produkowany był od połowy do końca lat dziewięćdziesiątych. Różnorodność tego modelu może być zaskakująca, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż niektóre wersje importowano spoza oceanu, a niektóre produkowano w brytyjskiej fabryce, zdziwienie mija. Producent wykorzystał kilka różnych platform, na których budowano dalsze wersje nadwozi. Obok importowanych z Japonii wersji trzy- i czterodrzwiowych, oferowano jeszcze coupe i malutkiego roadstera CRX. W roku 1992 rozpoczęto produkcję kompletnych samochodów w nowej fabryce w Swindon, a w październiku 1994 na rynku pojawiła się, zaprojektowana specjalnie dla rynków europejskich, pięciodrzwiowa Honda Civic (na zdjęciach w poniższej fotogalerii). Na bazie tego europejskiego modelu Hondy opracowano później (luty 1998) kombi Aerodeck o ponadczasowym kroju, a tego samego roku w Swindon rozpoczęto produkcję europejskiego Accorda. Zaskakujące podobieństwo pomiędzy pięciodrzwiowym modelem Honda Civic a Roverem 400 nie jest przypadkowe, bo Honda blisko współpracowała z brytyjskim producentem samochodów.