• Za 10 tys. zł naprawdę można kupić praktyczne i bezawaryjne auto.
  • Ryzyko kupienia zaniedbanego samochodu za 10 tys. zł jest duże.
  • W przypadku taniego kombi lepszym wyborem będzie silnik benzynowy.

Kwota 10 tys. zł w zupełności wystarczy na to, żeby kupić popularne i – co za tym idzie – tanie w utrzymaniu kompaktowe kombi. Tym razem sprawdziliśmy, które z modeli tego typu najlepiej łączą możliwości przewozowe z trwałością i niskimi kosztami utrzymania.

Sprawdziliśmy, które kombi za 10 tys. zł ma największy i najbardziej ustawny bagażnik

Wszystkie prezentowane przez nas modele są popularne, co sprawia, że często spotyka się je na rynku wtórnym. To zwiększa szanse na znalezienie aut w niezłym stanie. Pamiętajcie jednak, że ryzyko kupienia zaniedbanego pojazdu jest spore. Szczególnie dotyczy to modeli, które mają problemy z korozją (wśród prezentowanej tu piątki należy uważać przede wszystkim na Forda Focusa I i Opla Astrę II). Trzeba mieć także świadomość, że nawet najtrwalsze silniki benzynowe po pokonaniu setek tysięcy kilometrów mogą wymagać drogiego remontu.

Generalnie jednak nasze typy charakteryzują się niskimi cenami napraw i bardzo dobrą dostępnością tanich zamienników, co sprawia, że koszty ich utrzymania są rozsądne. Do zalet zaliczymy także możliwości przewozowe – tylko jeden z naszych bohaterów ma bagażnik o pojemności mniejszej niż 500 litrów. Każde z przedstawionych kombi w zupełności nadaje się zarówno do pracy, jak i dla rodziny. Ustawiliśmy je w kolejności malejących bagażników.

Kompaktowe kombi za 10 tys. zł - polecane silniki benzynowe:

Polecany silnik Octavia 1.6 8V Focus 1.6 16V Megane 1.6 16V 308 1.6 16V Astra 1.6 16V
Typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1596 1598 1587 1598
Moc maks. (KM/obr./min) 102/5600 100/6000 113/6000 109/5800 101/6200
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 145/4000 152/4200 147/4000 150/3200
Prędkość maksymalna (km/h) 190 185 190 182 183
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,9 11,3 11,3 11,9 12
Średnie spalanie (l/100 km) 7,2 7,0 6,9 7,7 7,2

Naszym zdaniem: bagażnik i tanie części

Kombi od wielu lat funkcjonuje jako synonim auta rodzinnego. Zmienił się jednak sposób zasilania, bo kiedyś było to „kombi w dieslu”, a dzisiaj są preferowane tańsze w naprawach motory benzynowe. Popularnymi, ale wiekowymi kompaktowymi kombi wciąż warto się zainteresować. Jednak nawet jeśli mają tanie części i dość prostą budowę, nie warto ryzykować – przed zakupem radzimy sprawdzić stan pojazdu i ocenić koszty napraw.