Silniki

Na rynku dostępne są Mazdy 323F z silnikami benzynowymi i dieslami. Podstawowym motorem jest jednostka 1,4 o mocy 73 KM (po liftingu wzmocniona do 75 KM), która nadaje się do spokojnej jazdy. Szczególnie w trasie, przy komplecie pasażerów i włączonej klimatyzacji brakuje nieco koni mechanicznych. Bardziej godnym polecenia jest silnik 1,5 o mocy 88 KM (po liftingu zastąpił go większy 1,6 o mocy 98 KM), który uwolni nas od konieczności ciągłego sięgania do lewarka zmiany biegów i zapewni bardzo przyzwoite osiągi. Żądni mocniejszych wrażeń mogą skusić się na wersję 1,8, która dysponuje mocą 114 KM (po liftingu silnik zastąpiono 2-litrową jednostką o mocy 131 KM). Spalanie benzyniaków jest dość duże, bo też lubią one wysokie obroty, i oscyluje średnio wokół 7-8 litrów, ale nietrudno uzyskać wyższy wynik. Dlatego też wielu kierowców decyduje się na zamontowanie instalacji LPG, ale to należy zlecić sprawdzonej firmie, bowiem te jednostki napędowe często sprawiają problemy po zamontowaniu autogazu.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to w ofercie znajduje się jeden 2-litrowy turbodiesel o mocy 90 KM (były też wersje 71 KM bez turbo), który po liftingu dysponował 101 KM mocy. Jego spalanie to średnio ok. 6 l/100 km.