Cztery rodzaje nadwozia (sedan, kombi, kabriolet oraz coupé),silniki benzynowe i Diesla (łącznie ponad 20 wersji mocy!), napęd na tył lub 4x4, trzy rodzaje skrzyni biegów –trzeba przyznać, że w przypadku serii 3 (E90/E91) wybór jest ogromny. To dobra propozycja dla osób szukających samochodu klasy średniej, który daje też sporo radości z jazdy. Warunek? Rezygnacja z pondprzeciętnie dużych walorów użytkowych (znamy bardziej praktyczne auta w klasie średniej), a także wybór właściwego silnika – niektóre wersje sprawią, że będziecie mieć duże wydatki, niekiedy nawet bardzo!
POLECAMY
- Benzyniaka 2.0/150 KM. To oferta dla mało wymagających osób, które cenią eksploatacyjny spokój i nie jeżdżą przesadnie dużo (ok. 12-15 tys. km rocznie).BMW serii 3 z turbodieslem 3.0d. Silnik wart uwagi, i to niezależnie od wieku – z tą różnicą, że motory stosowane po modernizacji (2008 r.) są nieco oszczędniejsze.Coupé, najlepiej z 3-litrowym dieslem lub benzyniakiem. Prezentuje się bardzo ładnie, a w wymienionych wersjach będzie też trwałe.
ODRADZAMY
- BMW serii 3 z silnikiem Diesla 2.0. Zakupu „trójki” z 2-litrowym dieslem podchodźcie z dużą ostrożnością, szczególnie jeśli pokonała już ona ponad 200 tys. km. Jeśli jednak chcecie kupić „trójkę” 2.0d, to wybierzcie auto z silnikiem M47.Serię 3 z „automatem”. Niestety, skrzynia automatyczna stosowana w serii 3 bywa problematyczna (głównie z dieslami – duży moment obrotowy). Przeważnie usterki pojawiają się po przejechaniu 150 tys. km.
DANE TECHNICZNE
- Nadwozie Sedan: wym. 4520/1817/1421 mm, poj. bagaż. 460 l; kb: wys. 1395 mm, poj. bagaż. 460/1385 l; także jako cabrio oraz coupé.Silniki Benz., R4: 1.6/122, 2.0/129-173 KM, R6: 2.5/218, 3.0/218-272, 3.0T/306 KM, V8: 4.0/420 KM; t.diesle, R4: 2.0/115, 122, 143, 163, 177 i 184 KM, R6: 3.0/197, 204, 231, 245 i 286 KM.Podwozie Napęd na tylne koła lub 4x4, skrzynia 6b man. lub 6b aut., a także dwusprzęgłowa 7b (M3). Zaw.: niezależne z przodu i z tyłu.
USTERKI
- Niedomagania wspomagania układu kierowniczego – usterka objawia się charakterystycznym drganiem koła kierownicy.Awarie elektryki pokładowej – efekt dużej liczby odbiorników elektrycznych.Poważne i kosztowne usterki 2-litrowego diesla – zarówno M47, jak i N47.