Auto Świat > Używane > Rankingi Aut Używanych > Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej

Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej

To był długi test. Od trzydziestu lat sprawdzamy auta na dystansie 100 tys. km i większych. Sprawdziliśmy w ten sposób już grubo ponad 100 samochodów różnych marek, skrzętnie notując m.in. występujące w nich awarie. Tak powstał ranking 25 najmniej awaryjnych samochodów, jakie mieliśmy okazję przetestować na długim dystansie.

Volvo XC60 I (2008-17)Źródło: Auto Świat / Archiwum
  • Każdy z testowanych samochodów przejechał 100 tys. km
  • Po teście auta były rozbierane na części, tak by można było dokładnie sprawdzić stan każdej z nich
  • Każda, nawet najdrobniejsza usterka była odnotowywana
  • Ranking znajduje się w galerii pod tekstem

Najmniej awaryjne samochody - ranking

Zakup używanego samochodu to czasami bardzo trudna decyzja. Warto wiedzieć, które z aut są najmniej podatne na awarie. Na dystansie 100 tys. km przetestowaliśmy aż 125 różnych modeli. Oto 25 najmniej awaryjnych z nich.

Każdy z testowanych samochodów przejechał w kontrolowanych warunkach 100 tys. km, prowadzony przez różnych kierowców. Każdy pojazd pokonał ten dystans nie tylko w warunkach miejskich, ciągle ruszając i zatrzymując się, lecz także na autostradzie, gdzie był eksploatowany pod pełnym obciążeniem (również przy prędkościach maksymalnych, na niemieckich autostradach bez ograniczeń prędkości) i na górskich odcinkach, gdzie dodatkowo ciągnięto przyczepę.

Odnotowaliśmy każdą usterkę, która się nam przydarzyła, a na koniec – po rozebraniu każdego auta na części – dokładnie skontrolowaliśmy stan zużycia wszystkich podzespołów, włącznie z pomiarem tulei cylindrowych. Każdy z samochodów skrupulatnie sprawdzony był także pod kątem korozji – do kontroli profili zamkniętych używano endoskopu.

Samochody oceniano w skali, w której 6+ oznacza ocenę najwyższą. W poniższej galerii znajduje się ranking 25 najmniej awaryjnych aut wraz ze szczegółowym opisu rezultatów naszych testów.

Ranking znajduje się poniżej. To część artykułu dostępna dla subskrybentów Premium.

Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji