- Każdy z testowanych samochodów przejechał 100 tys. km
- Po teście auta były rozbierane na części, tak by można było dokładnie sprawdzić stan każdej z nich
- Każda, nawet najdrobniejsza usterka była odnotowywana
Najmniej awaryjne samochody - ranking
Zakup używanego samochodu to czasami bardzo trudna decyzja. Warto wiedzieć, które z aut są najmniej podatne na awarie. Na dystansie 100 tys. km przetestowaliśmy aż 125 różnych modeli. Oto 25 najmniej awaryjnych z nich.
Każdy z testowanych samochodów przejechał w kontrolowanych warunkach 100 tys. km, prowadzony przez różnych kierowców. Każdy pojazd pokonał ten dystans nie tylko w warunkach miejskich, ciągle ruszając i zatrzymując się, lecz także na autostradzie, gdzie był eksploatowany pod pełnym obciążeniem (również przy prędkościach maksymalnych, na niemieckich autostradach bez ograniczeń prędkości) i na górskich odcinkach, gdzie dodatkowo ciągnięto przyczepę.
Odnotowaliśmy każdą usterkę, która się nam przydarzyła, a na koniec – po rozebraniu każdego auta na części – dokładnie skontrolowaliśmy stan zużycia wszystkich podzespołów, włącznie z pomiarem tulei cylindrowych. Każdy z samochodów skrupulatnie sprawdzony był także pod kątem korozji – do kontroli profili zamkniętych używano endoskopu.
Samochody oceniano w skali, w której 6+ oznacza ocenę najwyższą. W poniższej galerii znajduje się ranking 25 najmniej awaryjnych aut wraz ze szczegółowym opisu rezultatów naszych testów.
Po 100 tys. km i konserwacji wnętrza VW nadal wygląda jak nowe auto. Oględziny po zakończeniu testu wykazały drobną awarię węża odprowadzającego wodę oraz zbyt wolno reagujące automaty, zarządzające przełączaniem świateł drogowych oraz sterujące pracą wycieraczek.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 5+
Jedyne zastrzeżenia, jakie pojawiły się po 100 tys. km, dotyczyły czasami denerwującej pracy skrzyni DSG.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa 6-
Poza awarią wyświetlacza nawigacji oraz jednorazowych problemów ze skrzynią biegów test przebiegł bez żadnych usterek. Demontaż nie wykazał zużycia silnika. Japońska technika potrzebuje jedynie nieco lepszych systemów infotainment.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 6-
Naszpikowany technologiami Mercedes dotrwał do końca testu bez znaczących awarii. Dodatkowe punkty zebrał za jakość materiałów we wnętrzu. Także demontaż nie wykazał znaczącego zużycia. Auto pojeździ jeszcze długo.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 6-
Tylnonapędowy, twardo zawieszony roadster zebrał podczas testu ujemne punkty tylko za słabą widoczność do tyłu, po skosie przy zamkniętym dachu.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 6-
Przebieg 100 tys. km nie zrobił na Mazdzie wrażenia. Auto zebrało minusy tylko za opóźnioną aktualizację oprogramowania oraz za źle dobrane klocki hamulcowe.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 6-
Bezproblemowy test przy przebiegu 22 105 km przerwało przejście silnika w tryb awaryjny. Skończyło się na wgraniu nowego oprogramowania.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 6-
Jedyna nieplanowana wizyta w serwisie spowodowana była awarią centralnego wyświetlacza, oraz rozładowującego się akumulatora. Demontaż nie wykazał żadnego zużycia podzespołów.
Punkty za awaryjność: 8
Ocena końcowa: 6-
Model wykazał jakość wyższą niż we wcześniejszej generacji. Auto wykazało jedynie minimalne wady.
Punkty za awaryjność: 7
Ocena końcowa: 6-
Bezproblemowy test przerwała tylko jedna usterka. Uszkodzona została uszczelka kolektora wydechowego. Po demontażu odnotowano drobne ślady rdzy w podwoziu auta.
Punkty za awaryjność: 6
Ocena końcowa: 6-
Jakość tego auta w pełni zasługuje na 5-letnią gwarancję. Końcowy demontaż wykazał jedynie drobiazgi - poluzowany uchwyt w wentylacji, rdzawy nalot przy mocowaniu masy w nadwoziu oraz zewnętrzną korozję rozrusznika. Za to wnętrze samochodu prezentuje się jak nowe.
Punkty za awaryjność: 6
Ocena końcowa: 6-
Model ten nie sprawił żadnych problemów podczas testu długodystansowego. Jedyne minusy zebrał za słabą izolację, problemy z oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz niewłaściwe ustawienie jednego z reflektorów.
Punkty za awaryjność: 5
Ocena końcowa: 6-
BMW test przeszło wzorowo. Eksperci wskazali jedynie drobne trudności, z którymi zmagała się nawigacja auta.
Punkty za awaryjność: 5
Ocena końcowa: 6-
100 tys. km testu przebiegło bez żadnych problemów. Auto trafiło do testu na kolejne 100 tys. km. Po 150 tys. km wykazano jedynie niezbyt komfortową pracę przekładni automatycznej.
Punkty za awaryjność: 5
Ocena końcowa: 6-
Wysoka cena tego modelu idzie w parze z wysoką niezawodnością. Silnik Volvo po 100 tys. km nadal był w świetnej formie. Demontaż wykazał nieznaczną korozję.
Punkty za awaryjność: 4
Ocena końcowa: 6
Kia test przetrwała bez żadnych awarii. Auto prezentuje najwyższy poziom niezawodności.
Punkty za awaryjność: 4
Ocena końcowa: 6
Sportsvan przetrwał test na tyle dobrze, że przedłużono go o kolejne 50 tys. km. Kolejny dystans przejechał także bezawaryjnie. Demontaż wykazał jedynie nieznaczne zużycie. W serwisie wymienić trzeba było jednak hak holowniczy.
Punkty za awaryjność: 4
Ocena końcowa: 6
Elementy mechaniczne nie wykazały zauważalnego zużycia. Eksperci na plus tego modelu wskazują także trwałość materiałów wnętrza. Ślady korozji znaleziono tylko w zakamarkach nadwozia.
Punkty za awaryjność: 4
Ocena końcowa: 6
Mazda zakończyła test bez awarii wartych wzmianki. Model ten zaczyna trapić korozja, ale nadal jest na nieszkodliwym etapie. 100 tys. km na 2,2-litrowym dieslu nie zrobiły wrażenia.
Punkty za awaryjność: 3
Ocena końcowa: 6
Wytrzymałościowy test małe Suzuki przeszło bez żadnych problemów. Dopiero na etapie demontażu natknięto się na nieszkodliwą usterkę - niewystarczającą ochronę antykorozyjną podłużnicy, wskutek czego pojawiła się tam rdza.
Punkty za awaryjność: 3
Ocena końcowa: 6
Podczas całego testu nie było problemów z tym modelem - ani pod względem wyposażenia, działania systemów pokładowych czy jakości wykonania wnętrza.
Punkty za awaryjność: 2
Ocena końcowa: 6
Jedyną bolączką tego modelu okazały się fotele niezbyt wygodne na bardzo długich trasach. Kierowcy narzekali na ból pleców. Auto nie zostało jeszcze zdemontowane.
Punkty za awaryjność: 2
Ocena końcowa: 6
Audi nie wykazało żadnych bolączek poza czujnikiem parkowania, który wyświetlał komunikaty o błędach. Podczas testu nie odnotowano żadnych awarii.
Punkty za awaryjność: 2
Ocena końcowa: 6
BMW zniosło przebieg 100 tys. km bez nieplanowanych wizyt w serwisie. Nie ujawniono także ani wad, ani oznak zużycia.
Punkty za awaryjność: 2
Ocena końcowa: 6