4-5 tys. zł to kwota, która wystarczy na zakup Volkswagena Polo 1.9 SDI w wersji kombi. Nie liczcie jednak na to, że auto za takie pieniądze będzie w dobrym stanie technicznym. Zadbane i warte uwagi egzemplarze kosztują 7-8 tys. zł, a z klimatyzacją i przebiegiem w granicach zdrowego rozsądku – nawet 10-12 tys. zł.

To dużo jak za kilkunastoletnie auto segmentu B, ale w tym przypadku będą to rozsądnie wydane pieniądze. Dlaczego? Przede wszystkim Polo jest pakowne (bagażnik 390/1250 l), oszczędne (średnie spalanie nieco ponad 5 l/100 km), a także tanie w naprawach – niezwykle ważne w przypadku wiekowych pojazdów, które często wymagają już doinwestowania.

Szczególnie docenić trzeba silnik. Motor 1.9 SDI (bezpośredni wtrysk paliwa, bez turbosprężarki) w Volkswagen Polo III pojawił się w 1995 r. i oferowany był w wersji 64-, a także – od 1999 r. –68-konnej. Jednostka wyróżnia się wysoką trwałością, zadbana i regularnie serwisowana bez problemów przejedzie min. 300-400 tys. km. Jedynie jej dynamika pozostawia wiele do życzenia – „setka” w ok. 17 s. Uwaga: podczas oględzin Polo sprzed modernizacji (przeprowadzona w 1999 r.) radzimy dokładnie sprawdzić stan nadwozia i podwozia pod kątem korozji.

Podsumowanie

Szukacie pakownego, taniego w naprawach i niedrogiego w zakupie środka lokomocji? Volkswagen Polo III 1.9 SDI Variant będzie dobrym wyborem. To auto sprosta potrzebom wielu rodzin i sprawdzi się w małym biznesie – walory użytkowe i ogólna trwałość (np. układu napędowego) okazują się zadowalające. Pamiętajcie jednak, że Polo ma już swoje lata, awarie mogą więc się pojawić. Na szczęście większość z nich da się tanio usunąć (dużo zamienników), a słabą dynamikę trzeba po prostu zaakceptować.