Grand C4 Picasso w Karkonoszach: przestronne wnętrze sprzyja dalekim rodzinnym podróżom
Citroen Grand C4 Picasso – sprzyja rodzinnym wojażom
Rodzinne wojaże po Polsce i za granicą (Włochy, Serbia, Bułgaria, Austria, Niemcy, Francja i Hiszpania), a także codzienna jazda po mieście – tak właśnie odbywał się test 7-osobowego Citroëna. Przestronne i funkcjonalne wnętrze, dynamiczny i oszczędny diesel oraz komfortowe zawieszenie sprzyjały rodzinnym podróżom. Auto na dystansie 50 tys. km nigdy nie odmówiło posłuszeństwa, raz konieczna była dolewka oleju (0,5 l przy 48 tys. km) i dwukrotnie uzupełniliśmy AdBlue (co ok. 25 tys. km).
Citroen Grand C4 Picasso – wizty w warsztacie
Testowe Grand C4 Picasso w serwisie pojawiło się dwukrotnie, wyłącznie na rutynowych przeglądach. Za pierwszym razem – przy przebiegu 28 tys. km. Nie stwierdzono wtedy usterek. Druga wizyta odbyła się po 50 tys. km. Wówczas poza rutynowymi czynnościami wymieniono z przodu tarcze i klocki.
Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Borkowskiego
Choć Grand C4 Picasso początkowo nie urzekło mnie, to po wakacyjnej rodzinnej wyprawie przekonałem się do niego. Nie spodobało mi się mało precyzyjne prowadzenie, uważam bowiem, że są na rynku vany, które oprócz funkcjonalnego wnętrza potrafią też dać całkiem dużo frajdy z prowadzenia. Polubiłem je jednak za dynamiczny i oszczędny silnik, wysoki komfort jazdy oraz funkcjonalne wnętrze, które pozwala wygodnie podróżować z rodziną i zmieścić jej wakacyjny bagaż.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Trzy niezależnie regulowane fotele zwiększają funkcjonalność
To nam się podobało
Trzy pełnowymiarowe fotele w 2. rzędzie, oddzielne sterowanie nawiewem dla pasażerów z tyłu, pojemny bagażnik podczas jazdy z 5 osobami na pokładzie (537 l), duża liczba portów USB i gniazdo 230-woltowe.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Bolesne zderzenie z ostrą krawędzią pokrywy kufra
To nam się nie podobało
Przy załadunku bagażu łatwo uderzyć się o wypukłą krawędź pokrywy, skomplikowane wyszukiwanie stacji radiowych i ich słaby sygnał (konieczna częsta aktualizacja), żeby uruchomić silnik, trzeba dłużej przytrzymać przycisk.
Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Włodarza
To nie jest auto marzeń, ale polubiłem je. Choć miękkie zawieszenie i duże gabaryty nie zachęcają do dynamicznej jazdy, Gr. C4 Picasso dobrze prowadzi się na autostradzie, jego silnik ma przy tym wystarczającą dynamikę oraz potrafi być oszczędne. Niektóre rozwiązania podobały się (duża liczba schowków, panoramiczna szyba), inne drażniły (obsługa przez ekran dotykowy i dźwigienka biegów).
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Znakomita widoczność dzięki panoramicznej szybie
To nam się podobało
150-konny diesel gwarantuje wystarczającą dynamikę (także z obciążeniem) i do tego mało pali (na trasie zaledwie 6,5 l/100 km), panoramiczna szyba zapewnia dobrą widoczność.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Umieszczenie dźwigienki biegów w pobliżu przełącznika wycieraczek sprawiało, że kierowcy często jej mylili
To nam się nie podobało
Umieszczenie dźwigienki biegów i jej obsługa (przez pomyłkę włącza się wycieraczki, utrudnione trafienie w pozycję „P”), sterowanie nawiewami wyłącznie przez ekran dotykowy.
Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Kamińskiego
Podróżowałem tym autem z rodziną do Hiszpanii i jestem nim zauroczony. W dwa tygodnie przejechaliśmy 6 tys. km, poruszając się zarówno po autostradach, drogach lokalnych, jak i górskimi serpentynami. Nie było żadnych kłopotów z pakowaniem bagażu, mocny i oszczędny diesel oraz komfortowe siedzenia i zawieszenie sprawdziły się w tak długiej trasie.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Przy 5 pasażerach do dyspozycji pozostaje 537-litrowa przestrzeń bagażowa
To nam się podobało
Wygodna pozycja za kierownicą (podłokietniki w fotelach), przestronne wnętrze i bagażnik, dobra widoczność w każdym kierunku.
Foto: Piotr Wróbel / Auto Świat
Na górskich podjazdach „automat” raz redukował bieg, za chwilę przęłączał „w górę”
To nam się nie podobało
Brak kontrolki kończącego się płynu do spryskiwaczy, miejsce wlewu AdBlue, na podjazdach w górach „automat” czasem się gubił.
Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Dębeckiego
Przestronne wnętrze, mocny i oszczędny silnik, a do tego komfortowe zawieszenie sprawiają, że jest to wymarzone auto do dalekich podróży. Przy okazji jego testowania mogłem sprawić niespodziankę zaprzyjaźnionej rodzinie – zabrałem ją w komplecie (5 osób) na wypad nad Morze Bałtyckie. Wszyscy podróżowali w dobrych warunkach, bez trudu też zmieściliśmy weekendowy bagaż. Nie mogę się jedynie przyzwyczaić do przekombinowanej obsługi systemów pokładowych.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Wygodne siedzenia 2. rzędu z regulacją oparć
i przesuwaniem
To nam się podobało
Wygodne siedzenia 2. rzędu z regulacją oparć i przesuwaniem, panoramiczna przednia szyba, dobre wyciszenie auta nawet przy znacznych prędkościach autostradowych.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Przeładowana przyciskami kierownica
To nam się nie podobało
Trudna, nieintuicyjna obsługa klimatyzacji przez ekran dotykowy, myszkowanie na drodze przy dużych prędkościach, zbyt dużo funkcji sterowania na kierownicy – trudna obsługa.
Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Bulińskiego
Van Citroëna najlepiej sprawdzał się w dalekich podróżach, to świetne auto dla aktywnej rodziny, która na wyjazdy zabiera dużo bagażu i lubi francuską fantazję. Niektóre wymyślne rozwiązania i ergonomiczne niedociągnięcia potrafiły jednak doprowadzać do szału. Gdybyśmy komuś polecili to auto, to właśnie w tej wersji: z 2-litrowym dieslem 150 KM i automatyczną skrzynią. Jego cena (134 000 zł z opcjami) wydaje się rozsądna!
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Duży schowek z roletą, który mieści prowiant na dłuższą podróż
To nam się podobało
Nic się nie zepsuło, zamykanie klapy i ryglowanie zamków ruchem stopy – wygodne, gdy ma się zajęte ręce, duży schowek z roletą, który mieści prowiant na dłuższą podróż, przydatna w trasie wygodna podpórka pod nogi pasażera.
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Wyłączenie start-stopu wymaga przejścia przez skomplikowane menu komputera pokładowego
To nam się nie podobało
Ekran dotykowy wolno reaguje, mało precyzyjny i dający słabe wyczucie układ kierowniczy, start-stop gasi silnik nawet podczas manewrowania na parkingu (wyłącza się go niewygodnie, bo na ekranie w schowanym menu).
Dane techniczne i wyniki testu
Silnik: typ/cylindry/zawory
t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika
poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3)
1997
Moc maks. (KM/obr./min)
150
Maks. mom. (Nm/obr./min)
270
Przysp. testowe 0-100 km/h (s)
10,0
Prędkość maksymalna (km/h)
207
Średnie spal. test. (l/100 km)
6,9
Skrzynia biegów/napęd
aut. 6/przedni
Pojemność bagażnika (l)
170-537-1843
Hamowanie 100-0 km/h (m)
z/r – 36,4/36,1
Hałas 50/100/130 km/h db (A)
58/63/68
Masa/ładowność rzeczywiste (kg)
1634/646
Cena testowanego auta
134 290 zł
Citroen Grand C4 Picasso – podsumowanie
Zapewne wielu z was pomyśli: co to za test długodystansowy, skoro przejechaliście tylko 50 tys. km? Przecież nic nie zdąży się popsuć! Wiemy, że nie jest to dystans, który potwierdza niską awaryjność modelu, ale pozwolił dobrze poznać auto wielu kierowcom w zróżnicowanych warunkach.