Stany Zjednoczone praktycznie od pierwszego wejrzenia zakochały się w Toyocie RAV4. Model znalazł za oceanem w sumie 290 tysięcy odbiorców! W Europie, a w szczególności w Polsce, wyniki sprzedaży były bardziej stonowane. Czemu? Mały SUV okazał się zbyt drogi i nieco za nowatorski dla polskiego klienta w połowie lat dziewięćdziesiątych. Obecnie wpływ na ubogą ofertę na rynku wtórnym ma dodatkowo fakt, że z uwagi na wysoką trwałość, kierowcy niechętnie rozstają się z małym SUV-em.

Ceny

RAV4 świetnie trzyma cenę. Mimo iż pierwsze modele pochodzą z roku 1994, należy za nie zapłacić minimum 6 - 7 tysięcy złotych. Podczas ich zakupu warto uważnie sprawdzić stan techniczny i powypadkową przeszłość! Za 15 tysięcy oferowane są zadbane egzemplarze z końca produkcji. W wersji podstawowej Toyota jest wyposażona w poduszkę powietrzną kierowcy, pakiet elektryczny, wspomaganie układu kierowniczego i aluminiowe obręcze. Na rynku wtórnym nie brakuje aut posiadających również ABS, klimatyzację i szyberdach. Wśród pierwszej generacji RAV4 wyraźnie dominuje nadwozie 3-drzwiowe.