Ceny

Zakup hatchbacka segmentu B oznacza przede wszystkim niską cenę. Jak niską? Za maksymalnie 10 tysięcy złotych Fabia może pochodzić nawet z 2005, podczas gdy 206-tka nawet z 2006 roku. I Skoda, i Peugeot kupione przez pierwszego właściciela w polskim salonie sprzedaży będą raczej skromnie wyposażone. Na dużo większą liczbę elektronicznych udogodnień mogą liczyć osoby wybierające modele napędzane topowymi dieslami lub auta pochodzące z importu.

Foto: Skoda

Silniki i spalanie

Ofertę silnikową Fabii otwiera 1,2-litrowy, 3-cylindrowy motor benzynowy. 64 konie mechaniczne nie gwarantują dobrej dynamiki, benzyniak okazuje się niewiele mniej paliwożerny od większych jednostek, ma opłakaną kulturę pracy i problemy z cewkami zapłonowymi. 60-cio i 68-konny silnik 1,4 to autorski projekt Skody. Czeska konstrukcja nadal nie gwarantuje imponujących czasów przyspieszeń, spala około 9 litrów benzyny w mieście i ma nietrwały łańcuch rozrządu. Najlepszym wyborem jest 16-zaworowy motor 1,4. 13,8 sekundy do setki to przyzwoity wynik. Spalanie w cyklu miejskim nie przekracza 8,7 litra. 75-konna jednostka zazwyczaj boryka się z drobnymi awariami osprzętu. Na początku produkcji volkswagenowski silnik miewał problemy z niedrożnością układu smarowania.