Kiedy PKN ORLEN uruchamiał w 2010 roku projekt VERVA Racing Team nie było pewności, co wyrośnie z "wyścigowego dziecka" - pierwszego polskiego zespołu w prestiżowej serii Porsche Supercup. Ideą przedsięwzięcia było stworzenie utalentowanym polskim zawodnikom możliwości rozwoju międzynarodowej kariery, a także dostarczenie Polakom wielu sportowych emocji. Dziś VERVA Racing Team jest rozpoznawalny i doceniany w środowisku światowego motosportu, a barwy VERVY goszczą na zawodach w Europie i Azji. Zespół, powołany przez PKN ORLEN, przetarł szlaki naszym rodakom i pokazał, że polski motosport liczy się na międzynarodowej arenie. Doceniani są również kierowcy VERVA Racing Team, którzy regularnie otrzymują zaproszenia na testy oraz do startów w najważniejszych seriach wyścigowych. Do pełni sukcesu brakuje im zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Porsche Supercup.

"W tym roku pracujemy na zwycięstwo. Wierzymy, że nasze ambicje spełni znany z poprzedniego sezonu duet kierowców - Kuba Giermaziak i Patryk Szczerbiński. Doświadczenie Kuby w połączeniu z energią i wolą walki Patryka dają nam duże szanse na realizację celu. Dodatkowo intensywny plan testów zapewni zespołowi optymalne przygotowanie do sezonu" - oświadczył Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN S.A.

Walkę o zwycięstwo w Porsche Supercup potwierdzają również kierowcy VERVA Racing Team.

"Wierzę, że doświadczenie, które zdobyłem do tej pory w Porsche Supercup przyniesie VERVA Racing Team upragnione zwycięstwa, a Polakom wiele niezapomnianych chwil. Po 3 sezonach już wiem, że to właśnie z samochodami GT chcę związać swoją przyszłość. W tym roku zamierzam skupić się na zwycięstwach w Porsche Supercup. Jednocześnie postanowiłem kontynuować karierę w najlepszych seriach samochodów GT, które są bardzo rozwojowe i cieszą się dużą popularnością. Mam nadzieję, że moje starty w nich przypadną do gustu również polskiej publiczności" - wyjaśnił Kuba Giermaziak.

VERVA Racing Team przez ostatnie 3 lata gwarantował wszystkim kibicom moc wyścigowych emocji. Nie inaczej zapowiada się tegoroczny sezon, który będzie jeszcze ciekawszy oraz jeszcze szybszy od poprzednich. Wszystko za sprawą zmian w kalendarzu startów oraz przede wszystkim dzięki nowej odsłonie legendarnego modelu 911. W tym sezonie organizator serii postanowił wprowadzić znaczące zmiany w swoich wyścigówkach. Najnowsza pucharowa wersja Porsche 911 GT3 Cup bazuje na siódmej już generacji tego modelu i jest najszybszą i najmocniejszą jego wersją w historii. Napędzana 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,8 litra daje moc aż 460 KM! Tegoroczne auto bardzo różni się od poprzedników. Największą niespodzianką jest zupełnie nowa sekwencyjna skrzynia biegów, w której biegi zmienia się za pomocą łopatek przy kierownicy. Modyfikacji poddana została też sylwetka auta, dzięki której większy wpływ na wyniki wyścigów będzie miała aerodynamika.

Dla obu kierowców zmiany są korzystne i powinny pozytywnie wpłynąć na ich wyniki.

"Podobnie jak pozostali kierowcy w Porsche Supercup, ja również nie miałem jeszcze okazji jeździć nowym autem. Po raz pierwszy usiądziemy w nim dopiero podczas oficjalnych testów na początku kwietnia. Jednak wszystko wskazuje na to, że nowe Porsche przypadnie mi do gustu. Karierę zaczynałem w bolidach, więc zmiana biegów za pomocą łopatek oraz większe znaczenie aerodynamiki będą dla mnie niewątpliwie dużym plusem" - zdradził Patryk Szczerbiński z VERVA Racing Team.

Najnowsza wersja Porsche 911 GT3 Cup będzie miała swój wyścigowy debiut podczas inauguracyjnej rundy rozgrywanej w ramach Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya pod Barceloną na początku maja tego roku. Oznacza to, iż nadchodzący sezon rozpocznie się trochę później niż zazwyczaj i do tego wyścigiem na torze europejskim. Zabraknie bowiem w tym roku rundy rozgrywanej na pustynnym torze Sakhir w Królestwie Bahrajnu. Porsche Supercup nie zawita również do Walencji.

Po wyścigu na ulicach Monte Carlo, zespół VERVA Racing Team czeka czterotygodniowa przerwa, po której ruszą na podbój toru Silverstone, a następnie do Niemiec. Tradycyjnie następne rundy Porsche Supercup odbędą się podczas Grand Prix Formuły 1 na Węgrzech, w Belgii oraz we Włoszech. Po siedmiu wyścigach w Europie Porsche Supercup przeniesie się do Azji, gdzie zakończy sezon podwójną rundą na torze Yas Marina w Abu Zabi na początku listopada 2013 roku.