Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado miał początkowo być trzecią odsłoną Scirocco, jednak ostatecznie zdecydowano, że będzie inaczej. Corrado – auto dla młodej, nieco gniewnej klienteli miało już mieć nieco większe ambicje niż Scirocco. Zewnętrznie był od niego delikatnie wyższy i szerszy i mimo krótszej długości całkowitej, miał aż o 7 cm dłuższy rozstaw osi, co poprawiło stabilność auta w trakcie jazdy.

Volkswagen Corrado zadebiutował w 1988 roku i konstrukcyjnie bazował zarówno na Passacie 3. generacji, Golfie oraz Jetcie. Za mechaniczną stronę auta odpowiedzialny był Volkswagen, całą resztą zajmowała się firma Karmann. Corrado miało atrakcyjne, zadziornie i sportowo wyglądające 3-drzwiowe nadwozie typu coupe. Z tyłu inżynierowie zastosowali spojler, który przy prędkości przekraczającej 120 km/h wysuwał się, wytwarzając tym samym większą siłę docisku na tylną oś. Volkswagen Corrado był przez wszystkich bardzo chwalony pod względem właściwości jezdnych.

Mimo niemałej masy (ok. 1200 kg), początkowo do napędu posłużyły benzyniaki 1.8 o mocy 140 oraz 160 KM (G60). Ten drugi wyposażony był w sprężarkę typu G, z której to technologii lubił ówcześnie korzystać Volkswagen. 3 lata po debiucie wprowadzono nowe jednostki napędowe – 2.0 16V (136 KM) oraz 2.9 VR6 (190KM), która w USA występowała w wariancie 2.8 VR6 174 KM. Wtedy też przeprowadzono kosmetyczny facelifting – zmianie uległy przednie błotniki, maska silnika, atrapa chłodnicy, tylne światła, reflektory oraz zderzaki i konsola środkowa.

Mimo tak wielu modernizacji, Corrado wiele się nie zmienił. Oprócz tego zastosowano większy bak, co jednak wymusiło zmniejszenie pojemności bagażnika z 300 do 235 litrów. W 1994 roku dopełnieniem stał się najsłabszy, 115-konny silnik 2.0 8V. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej manualnej.

W 1995 roku, po wypuszczeniu niespełna 100 tys. egzemplarzy, produkcja Volkswagena Corrado zakończyła się, a fani VAGów musieli na następcę czekać aż do 2008 roku, kiedy to pojawiła się III odsłona Scirocco. Rywalami Corrado byli m.in. Toyota Celica, Honda Prelude oraz Opel Calibra.

Volkswagen Corrado - generacje

Volkswagen Corrado (1988&nbsp-&nbsp1995)

Volkswagen Corrado (1988 - 1995)

Volkswagen Corrado - powiązane artykuły

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.
Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Walkman, sweter w romby, Modern Talking, buty na rzepy: każdy z tych rekwizytów równie trafnie oddaje i podsumowuje lata 80., jak te dziewięć samochodów, które z nieosiągalnych cacek stały się całkiem przystępnymi cenowo youngtimerami.
Volkswagen Scirocco I kontra następcy

Volkswagen Scirocco I kontra następcy

Volkswagen Scirocco pierwszej generacji staje do boju ze swoimi następcami — Scirocco II i Corrado. Wprawdzie wszystkie auta to modele typu coupe o sportowym charakterze, ale pod względem technicznym każde z nich znacząco różni się od siebie. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są różnice pod względem wrażeń z jazdy.
Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Jeśli masz któreś z tych aut albo zastanawiasz się co kupić, by dobrze ulokować kapitał, to sprawdź nasze zestawienie. Jak bowiem wynika z raportu przygotowanego przez carVertical, są na rynku ciekawe modele, które w najbliższych latach powinny zacząć zyskiwać na wartości.
Volkswagen Corrado 2.0 – ładny wygląd, słaby silnik (z archiwum Auto Świata)

Volkswagen Corrado 2.0 – ładny wygląd, słaby silnik (z archiwum Auto Świata)

Volkswagena Corrado opisaliśmy w „Auto Świecie" na początku 2005 roku, a więc 10 lat od zakończenia produkcji tego kultowego modelu. Pojawił się w 1988 roku, a ostanie egzemplarze zjechały z taśm montażowych w lipcu 1995 r. Nie było to auto masowe – przez 8 lat wyprodukowano 97,5 tys. egzemplarzy.
Volkswagen Corrado - Klasyk w dobrej cenie

Volkswagen Corrado - Klasyk w dobrej cenie

W 1988 roku Volkswagen postanowił stworzyć samochód sportowy. W rezultacie powstało Corrado, które szczególnie wartościowe było z 16-zaworowym silnikiem. Rezygnacja z początkowych silnikowych ekstrawagancji zmniejszyła cenę
Corrado Club Polska na Tuning Show

Corrado Club Polska na Tuning Show

Podczas 8. targów Tuning Show w Krakowie Corrado Club Polska zaprezentuje kilka niezwykłych odmian tuningowych Volkswagena Corrado.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech