Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Golf Plus to kompaktowy minivan produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się na rynku w 2005 roku jako rodzinna odmiana jednego z najpopularniejszych kompaktów na świecie. Konstrukcyjnie Golf Plus bazuje na 5. generacji Golfa, i mimo iż nadwozie jest zdecydowanie większe (pod względem szerokości i wysokości), gołym okiem widać podobieństwo między tymi pojazdami.

Niestety stylistycznie auto prezentuje się przeciętnie – brakowało mu finezji i ostrzejszych przetłoczeń. Wnętrze jest za to bardzo przestronne, a duże przeszklenie zapewnia dobrą widoczność. Bagażnik oferuje niecałe 400 litrów pojemności, jednak po złożeniu II rzędu siedzeń, pojemność rośnie do 1450 litrów.

W 2008 roku auto przeszło facelifting, jednak zarówno konstrukcyjnie jak i stylistycznie auto opierało się już na 6. generacji Golfa, dzięki czemu nadwozie nabrało bardziej zachęcających kształtów.

Początkowo najmniejsza jednostka benzynowa miała 1,4 litra i występowała zarówno w postaci wolnossącej (80 KM) jak i turbodoładowanej TSI (122, 140, 170 KM). Po liftingu, miano najmniejszego silnika przejął motor 1.2 TSI generujący 105 KM. Jednak zarówno 80- jak i 122-konna odmiana 1,4-litrowego silnika została zachowana, a 170-konnej wersji odjęto 10 KM. Przed modernizacją dostępne były także silniki 1.6, 1.6 FSI oraz 2.0 FSI o mocy kolejno 102, 115 o 150 KM. Wśród diesli początkowo dostępne były jednostki TDI o pojemności 1.9 i 2 litrów i mocy kolejno 90 lub 105 oraz 110 lub140 KM.

Po liftingu ostał się tylko większy motor, a 1,9-litrową jednostkę zastąpił silnik 1.6 TDI o 2 wariantach mocy – 90 i 105 KM. Moment obrotowy trafiał na przednią oś za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 6- lub 7-stopniowej przekładni dwusprzęglowej DSG.

W 2014 roku zakończono produkcję Golfa Plus ze względu na wprowadzenie większego następcy – Golfa Sportsvan.

Volkswagen Golf Plus - generacje

Volkswagen Golf Plus (2004&nbsp-&nbsp)

Volkswagen Golf Plus (2004 - )

Volkswagen Golf Plus - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test