Kompaktowe sedany nie są zbyt popularne na naszym rynku. Jednak Jetta od lat jest autem lubianym przez wielu kierowców. Cóż, Volkswagen cieszy się u nas dużą popularnością. Do salonów trafiła właśnie Jetta po liftingu.
Miłośnicy marki szybko zauważą zmiany, podczas gdy ci, którzy słabo znają VW, muszą się przyjrzeć, żeby dostrzec nowe reflektory i tylne światła. Faktycznie, modyfikacje nie są duże, ale „auta dla ludu” nigdy nie słynęły z krzykliwej stylistyki. Tak jest też teraz – grunt to nie rzucać się w oczy.
W przypadku kompaktowego rodzinnego sedana ma to sens. Czytelnicy jednogłośnie doszli do tego właśnie wniosku. Skoro zmiany zewnętrzne są niewielkie, to co nowego znajdziemy we wnętrzu? Cóż, tu więcej zmodernizowano i widać to już po zajęciu miejsca za nową kierownicą, znaną z obecnej generacji Golfa. Jest spłaszczona u dołu, a grubość i średnica wieńca zdają się idealne.
Dodatkowo we wnętrzu wszyscy testujący nową Jettę zwrócili uwagę na umieszczone w tubach zegary i nowy centralny wyświetlacz – całość przejęto, tak jak w przypadku kierownicy (a jakżeby inaczej!), z wzorca kompaktowego auta, czyli Golfa.
Dodatkowo Iza zwróciła uwagę na stonowaną kolorystykę wnętrza, a Marcin – na zmieniony kształt wlotów powietrza i większą liczbę detali na desce rozdzielczej. Ogólnie zaproszeni do redakcji Czytelnicy bardzo dobrze ocenili zmiany wprowadzone w nowej Jetcie. Według nich w tym przypadku trudno mówić o nowym modelu, lecz raczej o udanej ewolucji tego, co było. Nic nie zostało popsute, a całość – dzięki dyskretnym, ale udanym modyfikacjom stylistycznym – robi wrażenie bardzo dopracowanego auta.
A jak nasi Czytelnicy ocenili układ napędowy? Tu też nie było żadnego zaskoczenia. Jetta po liftingu jeździ tak, jak i przed nim, czyli pewnie i komfortowo. Czy od kompaktowego sedana oczekuje się czegoś więcej? Iza i Marcin docenili cichą pracę oraz osiągi 150-konnego benzyniaka, a także płynne działanie przekładni DSG. Jetta niczym ich nie zaskoczyła, bo czy Volkswagen może czymś zaskoczyć?
Volkswagen Jetta - Nasza opinia
Zmiany dokonane przez producenta w nowej Jetcie – tak samo jak w przypadku innych aut Volkswagena – nie są rewolucyjne, lecz ewolucyjne. Zdają się zmierzać w stronę oczekiwań klientów. Kompaktowy sedan stał się bardziej luksusowy i nowocześniejszy dzięki dyskretnym modernizacjom nadwozia oraz wnętrza.
Volkswagen Jetta - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1395 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 150/5000-6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 250/1500-3500 |
Skrzynia biegów | aut. 7-biegowa |
Napęd | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 225/45 R 17 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4659/1778/1482 |
Rozstaw osi (mm) | 2651 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1364/581 |
Pojemność bagażnika (l) | 510 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 55 |
Volkswagen Jetta - Osiągi
Przyspieszenie0-100 km/h | 8,6 s |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Spalanie w mieście | 6,2 l/100 km |
Spalanie w trasie | 4,4 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,1 l/100 km |
Emisja CO2 | 117 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1078 km |
Średnica zawracania | 11,1 m |
Volkswagen Jetta Highline 1.4 TSI DSG - ceny i gwarancja
Cena podst. testowanej wersji | 90 990 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km lub 2 lata |