Najnowszy Volkswagen T-Roc (423 cm) jest krótszy nie tylko od Tiguana (449 cm), ale również od Golfa (426 cm). Z rozstawem osi 260 cm auto formatem przypomina Audi A2. Dzięki małym zwisom i szerokości 1,82 m T-Roc wygląda bardzo bojowo Golf Alltrack. Umieszczona pod dużym kątem tylna szyba ma upodobniać karoserię nowego VW do coupé, a dwukolorowe lakierowanie (opcja) i podkreślające kształty listwy czynią z niego cross-overa ciekawego dla oka.

190-konne TSI z napędem na obie osie, które do „setki” rozpędza auto w 7,3 s (prędkość maksymalna to 228 km/h) czyni z T-Roca dynamiczne auto. Pod względem elastyczności ustępuje jednak pola 2-litrowemu dieslowi. T-Roc jest bardzo zwinnym autem, a jego zawieszenie pozytywnie zaskakuje poziomem komfortu. Relaksowi sprzyja też kolorowy kokpit samochodu, który w typowy dla VW sposób jest łatwy w obsłudze.

Ośmiocalowy dotykowy ekran na środku centralnego panelu ma dwa pokrętła wyboru, co sprawdza się lepiej niż rozwiązanie z Golfa, w którym pokręteł już się nie stosuje. Duży wyświetlacz umożliwia wygodne korzystanie z MirrorLinka, Apple CarPlay czy Android Auto. Szkoda tylko, że mimo nowoczesnej stylizacji we wnętrzu można znaleźć twardy plastik.

Żadnych powodów do narzekania nie daje oferowana w środku auta przestrzeń – nawet z tyłu osoby o wzroście 195 cm mogą znaleźć wygodną pozycję, a dzięki pojemności bagażnika 445-1290 l nie trzeba się specjalnie ograniczać z weekendowymi zakupami. Bazowe wyposażenie VW T-Roca ma zawierać m.in. 16-calowe koła, klimatyzację, tylne światła LED, system telematyczny z dotykowym ekranem o przekątnej 6,5 cala, system Front Assist z awaryjnym hamowaniem w ruchu miejskim i rozpoznawaniem pieszych, asystenta utrzymywania wybranego pasa ruchu oraz hamulec pokolizyjny (zatrzymuje toczące się po wypadku auto). Wśród opcji pojawią się m.in. aktywny tempomat (działa w zakresie 30-210 km/h), system rozpoznawania znaków, asystent parkowania i jazdy w korku.

Nowy crossover z Wolfsburga pojawi się w sprzedaży jeszcze w grudniu br., a w okolicach października powinniśmy poznać polskie ceny. W Niemczech auto ma kosztować niewiele ponad 20 000 euro – ceny Golfa zaczynają się tam od 20 525 euro. Mamy nadzieję, że takie proporcje cenowe zostaną zachowane też u nas.

Gama silników:

1.0 TSI, 85 kW/115 KM, 200 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna, napęd na przód;

1.5 TSI, 110 kW/150 KM, 250 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna/napęd na przód, 7-biegowe DSG/4x4;

2.0 TSI, 140 kW/190 KM, 320 Nm,  7-biegowe DSG/4x4;

1.6 TDI, 85 kW/115 KM, 250 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna/napęd na przód;

2.0 TDI, 110 kW/150 KM, 340 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna/napęd na przód; 7-biegowe DSG/napęd na przód; 6-biegowa skrzynia manualna/4x4; 7-biegowe DSG/4x4.