Pełne naładowanie akumulatorów elektrycznego Volvo C30 trwa zaledwie 90 minut, gdy dysponujemy siecią trójfazową. Już dziesięciominutowe ładowanie umożliwia przejechanie samochodem dystansu 20 km. Jeśli auto podłączone jest do sieci 220 V, wówczas ładowanie trwa od 8 do 10 godzin. Za kilka miesięcy pierwsza demonstracyjna partia 100 takich aut trafi do europejskich klientów flotowych.

Jeszcze tego lata, pierwsi klienci europejscy będą testować serię stu ulepszonych elektrycznych Volvo C30. Nowy silnik elektryczny Siemens ma moc 120 KM, choć w tym przypadku nie od rzeczy byłoby wyrażenie mocy w kilowatach. Moment obrotowy wynosi 250 Nm i ma liniową charakterystykę. Inaczej mówiąc kierowca zawsze ma do dyspozycji maksymalną wartość momentu, niezależnie od obrotów silnika. Zasięg samochodu wynosi do 164 km. Ulepszony pojazd przyspiesza od 0 do 70 km/h w 5,9 sek.

Współpraca Volvo i Siemensa trwa od 2011 roku. Niemiecki partner będzie także dostawcą silników elektrycznych do kolejnych modeli Volvo. Wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie ma się odbywać bez zmniejszania przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej przyszłych samochodów. Kompaktowe rozmiary nowych silników elektrycznych i akumulatorów umożliwiają tworzenie odmian hybrydowych lub całkowicie elektrycznych na standardowych modelach spalinowych.

Źródło: Volvo