Już wiemy, że trzy cylindry staną się w zmodyfikowanym Volkswagenie Polo normą. Pojemność silników benzynowych zmniejszy się do 1.0 litra, a dotychczasowe turbodiesle zastąpi nowy 1.4 TDI.
Zmiany designu nadwozia są bardziej kosmetyczne niż rewolucyjne. Przedni zderzak i światła upodobnią się do najnowszej generacji VW Golfa. Za dopłatą będzie można zamówić światła w technologii bi-LED, które już poznaliśmy w najnowszym Seacie Leonie.
Także wnętrze inspirowane jest nowym Golfem. Nowa jest deska rozdzielcza, zmodyfikowany wystrój, nowa kierownica oraz system multimedialny prosto z Golfa. Obecnie wyposażenie można wzbogacić o m.in. kamerę parkowania i aplikację MirrorLink.
Do systemów bezpieczeństwa dołączono standardowo hamulec multikolizyjny, a za dopłatą system Front Assist z automatycznym hamowaniem, śledzenie zmęczenia kierowcy oraz adaptacyjny tempomat.
Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego jest bardzo kompaktowe i praktycznie stanowi część drążka kierowniczego. Kolejną ciekawostką jest Sport Select, czyli elektroniczne sterowanie adaptacyjnych amortyzatorów.
Volkswagen Polo FL 2014 pojawia się z nową generacją jednostek napędowych spełniających normy Euro 6. Podstawowy 1.0 MPI o mocy 60 KM i 75 KM znamy już z mniejszego Volkswagena up! Kolejnym jest trzycylindrowy 1.0 TSI o mocy 90 KM i 105 KM, który zastąpi czterocylindrowy 1.2 TSI i będzie średnio zużywał 4,1 l/100 km benzyny. Jest to o 1 litr mniej niż dotychczas.
Zmodernizowana zostanie także najmocniejsza wersja VW Polo Blue GT, która zadebiutowała w 2012 roku z nowym silnikiem 1.4 TSI wyposażonym w funkcję odłączania 2 cylindrów. W najnowszym wydaniu zwiększy się jego moc ze 140 KM do 150 KM.
W gamie jednostek wysokoprężnych zostaną zachowane dotychczasowe progi mocy – 75 KM, 90 KM i 105 KM. Obecne silniki 1.2 TDI (trzycylindrowy) i 1.6 TDI (czterocylindrowy) zostaną zastąpione nowym trzycylindrowym 1.4 TDI, który w najsłabszym wydaniu zaoferuje 210 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent zapowiada średnie zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym – 3,2 l/100 km, a z przekładnią automatyczną DSG – 3,4 l/100 km.
Sprzedaż nowego Volkswagena Polo w wersji podstawowej rozpocznie się wiosną, a od jesieni będzie dostępna już pełna oferta.