Volkswagen T-ROC to pojazd studyjny, mający pokazać, jak będą w przyszłości wyglądały kompaktowe SUV-y Volkswagena. Ma wiele ciekawych rozwiązań, np. dach składający się z 2 zdejmowanych paneli. Panele można łatwo zdjąć i schować do bagażnika - wtedy T-ROC przekształca się w w pojazd będący połączeniem i SUV-a, i kabrioletu.
T-ROC ma 3 tryby jazdy: Street, Offroad i Snow - może więc poruszać się zarówno w mieście, jak też w lekkim terenie i na ośnieżonych drogach. W zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy zmieniają się także nastawy zawieszenia, parametry silnika, skrzyni biegów i elektronicznych systemów wspomagających.
W trybie Street napędzane są tylko przednie koła, a 2-litrowy silnik TDI o mocy 135 KM zapewnia przyspieszenie do „setki" w 6,9 sekundy i prędkość maksymalną 210 km/h. Auto jest wtedy bardzo ekonomiczne - spala zaledwie 4,9 l oleju napędowego na 100 km.
W trybie Offroad napędzane są obie osie - w proporcji 50:50. Uaktywnia się też pakiet elektronicznych systemów wspomagająchch (jazda pod górę, zjazd z wzniesienia, przednie i tylne kamery pokazujące obraz tuż przed i za autem).
W trybie Snow rozdział napędu pozostaje w proporcji 50:50, załącza się ABSplus (skraca drogę hamowania na luźnym podłożu), układy elektroniczne zabezpieczają przed poślizgiem i buksowaniem kół podczas ruszania i dodawania gazu.
VW T-ROC w koncepcyjnej wersji wyposażony jest w koła 19-calowe z oponami w rozmiarze 245/45.
W koncepcyjnym SUV-ie Volkswagena zastosowano tylko cyfrowe wskaźniki. Głównym wyświetlaczem jest 12,3-calowy tablet.