Ubezpieczenie assistance kojarzone jest przede wszystkim z holowaniem pojazdu. Dzieje się tak, ponieważ jest to jeden z głównych filarów pomocy assistance, na którą można liczyć w przypadku wystąpienia awarii, wypadku czy innych zdarzeń. W rzeczywistości ubezpieczenie assistance ma znacznie szerszy charakter. Decydując się na zakup takiego ubezpieczenia należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego zakres.

O ile holowanie pojazdu w przypadku kolizji lub wypadku drogowego do najbliższego warsztatu serwisowegojest opcją często standardowo dołączaną przez ubezpieczycieli do polis OC lub AC, to za kolejne rozszerzenia ubezpieczenia assistance, gwarantujące szerszą pomoc tj. holowanie w przypadku awarii pojazdu, złomowanie, dostarczenie części lub paliwa, podstawienie pojazdu zastępczego, czy pomoc za granicą należy odpowiednio dopłacić. Warto przyjrzeć się ofertom assistance i wybrać opcje które mogłyby być w naszym przypadku przydatne.

Dla przykładu weźmy assistance oferowane w Warcie

Dostępność określonych zakresów pomocy assistance uzależniona jest od rodzaju wykupionego w Warcie ubezpieczenia samochodu.

Ubezpieczenie assistance w wariancie Standardowym Warta dodaje bezpłatnie do każdego ubezpieczenia OC i Autocasco klientom, którzy nie zdecydują się na szerszy zakres ochrony assistance. Oprócz tego, klienci którzy wykupili w Warcie tylko obowiązkowe ubezpieczenie OC mają możliwość dokupienia jednego z dwóch wariantów ubezpieczenia assistance - rocznego - Złotego oraz wariantu krótkoterminowego - Podróżnik 15, zawieranego na 15 dni.

Klienci, którzy wykupili w Warcie autocasco mogą skorzystać z bogatszej oferty assistance. Kierowcy, którzy wykupili w Warcie Autocasco Standard, Autocasco Mini lub Autocasco Komfort mogą dokupić PakietZłoty+.

Osoby, które zakupiły w Warcie Autocasco Komfort otrzymają za darmo wariant Złoty WARTY Moto Assistance, natomiast jeśli jest to dla nich wariant niewystarczający mogą dokupić Pakiet Platynowy.

Co zapewniają te pakiety:

Pakiet Standardowy zapewnia pomoc informacyjną oraz podstawową pomoc serwisową w przypadku wystąpienia wypadku, m.in. zorganizowanie i pokrycie kosztów holowania ubezpieczonego pojazdu do 100 km od miejsca zdarzenia. Gwarantuje on też holowanie, bez limitu na terenie Polski, pojazdu osoby poszkodowanej przez ubezpieczonego w Warcie w zakresie OC. Maksymalna suma ubezpieczenia wynosi 5 tys. zł.

Pakiet Złoty gwarantuje zorganizowanie niezbędnej pomocy na terenie Polski i Europy w razie wystąpienia awarii, wypadku i innych zdarzeń tj.: rozładowanie akumulatora czy zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie. Wariant ten, oprócz pomocy informacyjnej zapewnia pomoc w podróży(m.in. organizację powrotu do miejsca zamieszkania).

Mając ten wariant klient może skorzystać z rozszerzonej pomocy serwisowej m.in. zorganizowania i pokrycia kosztów holowania ubezpieczonego pojazdu do 200 km od miejsca zdarzenia. Dodatkowo, w razie wypadku (jeżeli okres unieruchomienia ubezpieczonego pojazdu przekroczy albo już przekroczył 12 godzin) lub w przypadku kradzieży samochodu Warta zapewni pojazd zastępczy na okres do pięciu dni.

Należy zwrócić uwagę, iż w wariancie Złotym dla pewnych świadczeń obowiązują kilometrowe ograniczenia odpowiedzialności Warty. Dotyczą one realizacji pomocy serwisowej w przypadku awarii i "innych zdarzeń", które wydarzyły się w odległości mniejszej niż 25 kilometrów od miejsca zamieszkania. Wariant Złoty+ zapewnia pomoc informacyjną, pomoc w podróży(m.in. organizacja zakwaterowania i powrotu do miejsca zamieszkania) oraz rozszerzoną pomoc serwisową m.in. zorganizowanie i pokrycie kosztów holowania ubezpieczonego pojazdu do 400 km od miejsca zdarzenia.

W wariancie Złotym+ nie obowiązują kilometrowe ograniczenia odpowiedzialności Warty, tak jak w przypadku wariantu Złotego. Dodatkowo klient ma możliwość dwukrotnego skorzystania w okresie ubezpieczenia z pojazdu zastępczego - w przypadku zaistnienia awarii na okres 5 dni, natomiast w razie wypadku (jeżeli okres unieruchomienia ubezpieczonego pojazdu przekroczy albo już przekroczył 12 godzin) lub w przypadku kradzieży samochodu - do 10 dni.

Pakiet Platynowy – to najbogatsza wersja w ofercie assistance Warty dla klientów zainteresowanych najszerszym zakresem pomocy. Gwarantuje on m.in. holowanie ubezpieczonego pojazdu bez limitu kilometrów w Polsce i aż do 800 km poza jej granicami. Po wypadku w Polsce, jeśli naprawa odbywa się w warsztacie partnerskim Warty, ubezpieczony może skorzystać z pojazdu zastępczego na cały czas naprawy, bez limitów czasowych. Pojazd zastępczy zostanie podstawiony pod wskazany adres, a później odebrany z miejsca wskazanego przez klienta.

Za granicą klient może liczyć na pojazd zastępczy na okres nawet 15 dni. Przydatnymiopcjami w pakiecie są również - nocleg dla kierowcy i pasażerów, kierowca zmiennik i możliwość skorzystania z pomocy tłumacza (w 4 językach). Klient może tez skorzystać z pomocy medycznej w kraju, w tym rehabilitacji i pomocy psychologa po wypadku dla całej rodziny. Pakiet zawiera też bogaty zakres usług consierge polegających na przykład na organizacji usług wymiany opon, myjni, czy „night-drivera”.– jest to zupełna nowość na tle ofert komunikacyjnych ubezpieczycieli. Oprócz tego osobisty asystent udzieli informacji o natężeniu ruchu na drodze, pomoże zaplanować najdogodniejszą trasę, a także zarezerwuje klientowi bilety na spektakl, stolik w restauracji, a nawet dostarczy w jego imieniu kwiaty.

Monika SteblińskaBiuro Rozwoju Produktów Komunikacyjnych TUiR WARTA S.A.