Nowe przekałdnie mają przyczycnić się do uzyskiwania lepszych osiągów i niższego zużycia paliwa w nowych modelach smaochodów. Skrzynie będą stosowane w autach przednio- i tylnonapędowych, w różnego rodzaju samochodach osobowych (w tym w crossoverach i SUV-ach) oraz w pojazdach użytkowych.

Współpraca obu koncernów obejmie poziomy od projektowania przez testy po dystrybucjęprzekładni. Połączenie sił pozwoli obniżyć koszty i przyspieszyć realizację całego projektu. Produkcja będzie jednak odbywać się w odzielnych fabrykach, należących do obu koncernów.

To nie pierwsza kooperacja dwóch amerykańskich producentów na tym polu. W minionej dekadzie Ford i GM pracowały razem nad 6-stopniowymi przekładniami automatycznymi do samochodów z przednim napędem. W sumie wyprodukowano ponad 8 mln skrzyń, oferowanych w produktach tych firm na całym świecie, w Fordach: Fusion, Edge, Escape i Explorer oraz Chevroletach: Malibu, Traverse, Exuinox i Cruze.