41 marek, ponad 300 modeli

Jak się na tym rynku odnaleźć? Który samochód wybrać? Odpowiedzi znajdziecie Państwo na łamach katalogu „Nowości 2014”, gdzie w przejrzysty sposób przedstawiamy pełną ofertę polskich salonów. Zamieszczamy dane techniczne, ceny i wyposażenia oraz informujemy o debiutach nowych lub odświeżonych modeli.

Pełna oferta polskiego rynku motoryzacyjnego

Grudzień i styczeń to w motoryzacji okres wyprzedaży nowych modeli. Dzieje się tak bo niektórym producentom pozostało na stoku mnóstwo modeli niesprzedanych w ciągu roku. W przypadku, gdy do końca roku nie uda się na nie znaleźć nabywców, importerzy odnotują starty, a w najlepszym wypadku po prostu mało zarobią. Dlatego jeśli planujemy zakup nowego samochodu końcówka roku, to dobry moment na kupno auta z atrakcyjnym rabatem.

Nowy model, po liftingu, a może schodzący?

By znaleźć prawdziwą okazję musimy mieć dobre rozeznanie rynku. Warto wiedzieć, czy wybrany przez nas pojazd to tegoroczny debiutant, a może odświeżony przez producenta model. Obecnie czas produkcji samochodu staje się coraz krótszy. Jeszcze dekadę temu wypuszczano kolejne generacje aut co 5 lat, a nawet rzadziej! Dziś nie zdarza się już 4-letnia przerwa między generacjami, a i tak w tym czasie pojazd poddawany jest liftingowi nawet dwukrotnie. Dlaczego ważna jest ta wiedza? Po pierwsze na nowo wprowadzone modele, producenci niechętnie udzielają rabatów. Po drugie należy pamiętać, że samochód po wyjeździe z salonu traci nawet 20 proc. swojej wartości! W przypadku samochodów tzw. schodzących – czyli takich, które za chwilę będą wycofane z rynku z powodu debiutu nowszego modelu – można stracić jeszcze więcej! Warto mieć tę wiedzę przy negocjacjach ceny ze sprzedawcą.

Kompakt, Van czy SUV?

Przy wyborze samochodu nie można kierować się tylko ceną i wyglądem auta. Trzeba przede wszystkim mieć sprecyzowane potrzeby wobec samochodu. Musimy wiedzieć, czy wystarczy nam hatchback, kombi, van oraz jakiej klasy samochód będzie sprosta naszym wymaganiom. Właściwy wybór jest obecnie nieco utrudniony, bo w ciągu ostatnich kilku lat powstało wiele nowych klas samochodów. Do dynamicznie rozwijającego się segmentu SUV-ów zaliczamy przecież zarówno małe Suzuki SX4 S-Crossera, kompaktowego Nissana Qashqaia, jak i potężne Audi Q7.

Nowy model, po liftingu, a może schodzący?

By znaleźć prawdziwą okazję musimy mieć dobre rozeznanie rynku. Warto wiedzieć, czy wybrany przez nas pojazd to tegoroczny debiutant, a może odświeżony przez producenta model. Obecnie czas produkcji samochodu staje się coraz krótszy. Jeszcze dekadę temu wypuszczano kolejne generacje aut co 5 lat, a nawet rzadziej! Dziś nie zdarza się już 4-letnia przerwa między generacjami, a i tak w tym czasie pojazd poddawany jest liftingowi nawet dwukrotnie. Dlaczego ważna jest ta wiedza? Po pierwsze na nowo wprowadzone modele, producenci niechętnie udzielają rabatów.

Przykład: Opel na wiekową już Corsę (na rynku od 2006 roku, w 2011 ostatni lifting) udziela rabatu 4500 zł, a na mniejszego, ale za to nowszego Adama (debiut 2012 r.) już tylko 1000 zł! Volkswagen na większość swoich modeli (wersje Limited Edition) oferuje rabaty od 3 tys. zł (up!) do 14 tys. zł (Tiguan), ale w ofercie tej zabrakło świetnie sprzedającego się Golfa (na rynku od końca 2012 roku).

Katalog - „Nowości 2014” z ilustrowanym kalendarzem Foto: Auto Świat
Katalog - „Nowości 2014” z ilustrowanym kalendarzem

Dodatkowo do każdego egzemplarza dołączyliśmy 12 stronicowy kalendarz na 2014 rok ilustrowany kolorowymi zdjęciami najnowszych modeli samochodów.

Katalog - „Nowości 2014” z ilustrowanym kalendarzem Foto: Auto Świat
Katalog - „Nowości 2014” z ilustrowanym kalendarzem