Przedstawiamy akcje naprawcze ogłoszone w ciągu ostatnich 30 dni. Pełny wykaz znajdzicie na stronach UOKiK-u.

Honda

  • Jazz I z lat 2001-03CIvic VI sedan z lat 2001-03CR-V II z lat 2001-03

We wszystkich trzech modelach napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej podczas wypadku.

Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć a małe odłamki metalu mogą rozprysnąć się po kabinie pasażerskiej, np. w stronę przedniej szyby lub w stronę wnęki na nogi pasażera, potencjalnie powodując obrażenia ciała pasażera samochodu. W Polsce akcją objętych zostało 1948 samochodów.

  • FR-V z lat 2006-07

W samochodach marki Honda FR-V wyposażonych w system wspomagania siły hamowania działający na zasadzie podciśnienia, na skutek błędu w procesie produkcji, serwo hamulcowe może utracić szczelność. W konsekwencji może dojść do wydłużenia drogi hamowania pojazdu, co stwarza potencjalne zagrożenie w ruchu drogowym. W Polsce łącznie akcją objętych jest 7 samochodów marki Honda FR-V.

Maserati

  • Quattroporte z roku 2008Gran Turismo z roku 2008

W niektórych samochodach marki Maserati została nierówno rozłożona warstwa zabezpieczająca na drążkach, co może doprowadzić do powstania korozji i uszkodzenia części, a w konsekwencji może skutkować utratą prawidłowej zbieżności tylnych kół. W Polsce akcją objętych jest łącznie 16 pojazdów marki Maserati.

Mercedes

Klasa A z 2012 r. (W176)

W samochodach marki Mercedes-Benz model W176 miejsce przewidywanego pęknięcia do otwarcia się poduszki powietrznej w osłonie deski rozdzielczej, mogło zostać wykonane niezgodnie z wytycznymi producenta. W przypadku poważnego zderzenia czołowego, w którym zostanie osiągnięty próg otwarcia poduszki powietrznej pasażera, poduszka ta nie zadziała prawidłowo i nie zapewni pełnej ochrony. Akcją objęte zostały 173 egzemplarze Mercedesa klasy A.

Mitsubishi

ASX – egzemplarze wyprodukowane do 2011 r.

Na skutek błędnego procesu produkcyjnego w trakcie montażu panoramicznego przeszklonego dachu, mogło dojść do niewłaściwego zespolenia szklanej płyty dachu z metalową ramą nadwozia. Może to prowadzić do przecieków wody do wnętrza pojazdu oraz wzrostu hałasu w czasie jazdy. W skrajnej sytuacji, na skutek rozwarstwienia się kleju montażowego, może dojść do całkowitego odklejenia się szklanej płyty dachu od nadwozia samochodu. Akcją objęto 113 aut.

Outlander z 2013 r.

Na skutek błędnego oprogramowania w sterowniku tempomatu adaptacyjnego ACC/FCM, istnieje możliwość automatycznego zmniejszenia prędkości samochodu jadącego w tunelu z włączoną funkcją tempomatu adaptacyjnego. Błąd oprogramowania może także doprowadzić do wyłączenia systemu zapobiegania kolizjom czołowym FCM, co będzie sygnalizowane wyświetlaniem się komunikatu ostrzegawczego na zestawie wskaźników. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 15 samochodów marki Mitsubishi Outlander (GF) zroku modelowego 2013 (wyprodukowanych przed 20 maja 2013 r.).

Opel

Meriva B z roku modelowego 2013

W niektórych samochodach marki Opel Meriva B może wystąpić usterka przekładni kierowniczej polegająca na pękaniu zębatki pod dużym obciążeniem. Konsekwencją tej wady może być zagrożenie bezpieczeństwa użytkowników pojazdu. Na rynku polskim kampanią objętych jest 7 samochodów marki Opel Meriva B RM 2013.

Peugeot

208 od 2012 r.

W niektórych samochodach marki Peugeot 208 zabezpieczenie nakrętki piasty tylnego koła może nie spełniać norm jakościowych stosowanych przez Automobiles Peugeot. W przypadku, gdy dojdzie do poluzowania nakrętki, nie nastąpi to w sposób gwałtowny, a będzie poprzedzone hałasem dochodzącym z okolic tylnego koła.

Usterka ta nie stanowi bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa użytkownika pojazdu. Mając na uwadze powyższe, Spółka ogłosiła akcję serwisową, która polega na sprawdzeniu zabezpieczenia nakrętki i w razie konieczności wymiany na nową nakrętkę. Akcją serwisową w Polsce objęte są 1 133 pojazdy marki Peugeot 208. Akcja rozpoczęła się 24 kwietnia br., a jej zakończenie zaplanowano na listopad br.

Toyota

  • Yaris z lat 2010-12Verso-S z lat 2010-11

W obu ww. modelach samochodów marki Toyota w elektronicznym module sterującym wspomaganiem układu kierowniczego może dochodzić do skraplania się wody, co może doprowadzić do zwarcia na zaciskach przekaźnika zasilającego silnik elektryczny układu wspomagania.

W takim przypadku elektroniczny moduł sterujący zarejestruje nieprawidłowe napięcie w obwodzie wspomagania układu kierowniczego i zawiesi działanie wspomagania. Zostanie również uruchomiona sygnalizacja dźwiękowa oraz zapali się kontrolka ostrzegawcza na panelu wskaźników. Kierowanie samochodem będzie wymagało użycia większej siły. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 250 samochodów marki Toyota Yaris i Verso S.