Wydarzenie to jest dopełnieniem debiutu samochodu, pokazanego na 105-lecie marki w Muzeum Alfy Romeo w Arese w wersji Quadrifoglio – ekstremalnego wyrazu „mechaniki emocji”- a następnie zaprezentowanego wraz z całą gamą, na Salonie samochodowym 2016 w Genewie.
Alfa Romeo Giulia - gdzie można kupić?
Nową Giulię można już zamówić w salonach we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii i Holandii. W ciągu najbliższych tygodni model ten będzie można zamówić również w całej Europie. Dokładne informacje oraz ceny dostępne są na lokalnych stronach prasowych.
Alfa Romeo Giulia - wersje do wyboru
Gama składa się z trzech poziomów wyposażenia: Giulia, Super oraz topowej wersji Quadrifoglio dostępnych w następujących wersjach silnikowych: 2.2 Diesel o mocy 150 KM i 180 KM oferowanych z manualną, sześciostopniową lub automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów; 2.9 V6 Biturbo benzyna o mocy 510 KM, wyposażoną w momencie premiery w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów. Nowa Alfa Romeo Giulia wyposażona w tylny napęd: jest to wybór konstrukcyjny, który zapewnia wysokie osiągi, przyjemność z jazdy oraz emocje podczas jazdy, będąc jednocześnie wyrazem hołdu dla autentycznych korzeni legendarnej Alfy Romeo.
Alfa Romeo Giulia - nowinki techniczne
Wierna tradycji Alfy Romeo, nowa Giulia oferuje wyjątkowe rozwiązania techniczne. Wśród najbardziej wyszukanych elementów wyposażenia, na szczególną uwagę zasługuje Integrated Brake System (IBS), znacznie skracający drogę hamowania – z prędkości 100 km/h do 0 w 38,5 m dla Giulii i w 32 m dla Quadrifoglio – oraz zawieszenia aktywne, zapewniające wyjątkowy komfort podróżowania.
Dodatkowo, Quadrifoglio jako jedyna wersja dysponuje technologią Torque Vectoring, zapewniająca idelane rozłożenie momentu obrotowego na dwa koła osi tylnej oraz Alfa Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym, również przy dużej prędkości.
Alfa Romeo Giulia - nowy diesel
Silnik 2.2 diesel nowej Giulii jest pierwszym silnikiem Diesel w historii Alfy Romeo wykonanym w całości z aluminium. Ten czterocylindrowy silnik ma układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet II z Injection Rate Shaping (IRS) i ciśnienie robocze 2000 bar. Turbosprężarka ze zmienną geometrią sterowana elektrycznie reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności. Najwyższy poziom komfortu i przyjemności jazdy zagwarantowane są przez przeciwbieżny wałek wyrównoważający.
Nowy silnik 2.2 diesel dostępny jest w dwóch wersjach: z mocą 180 KM przy 3.750 obrotów/min. (maksymalny moment obrotowy to 450 Nm przy 1.750 obrotów/min.) oraz 150 KM przy 4.000 obrotów/min. (maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1.500 obrotów/min). Obydwie wersje silnikowe można zestawić z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów lub z nową automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów.
Alfa Romeo Giulia - najmocniejsza wersja
Dostępny jedynie w topowej wersji Quadrifoglio, wyjątkowy pod względem technologii i osiągów silnik, stał się nowym punktem odniesienia marki. Inspirowany technologią i umiejętnościami technicznymi producenta Ferrari, silnik V6 BiTurbo benzyna wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią i wytwarza moc 510 KM oraz moment obrotowy powyżej 600 Nm.
Silnik ten zapewnia pierwszorzędne osiągi: maksymalną prędkość 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i maksymalny moment 600 Nm. Dodatkowo, pomimo, że wartości mocy i momentu są rewelacyjne, 2.9 V6 BiTurbo benzyna o mocy 510 KM jest najlepszy w swojej klasie pod względem emisji spalin (198 gr/km CO2 z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) i niesamowicie oszczędny jeśli chodzi o spalanie, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów.
Alfa Romeo Giulia - polskie ceny
Silnik | Wersja | Cena w zł |
2.2 Diesel 16v 150 KM MT6 RWD | Giulia | 139 000 |
2.2 Diesel 16v 150 KM AT8 RWD | Giulia | 149 000 |
2.2 Diesel 16v 150 KM MT6 RWD | Super | 145 500 |
2.2 Diesel 16v 150 KM AT8 RWD | Super | 155 500 |
2.2 Giulia Diesel 16v 180 KM MT6 RWD | Super | 153 300 |
2.2 Diesel 16v 180 KM AT8 | Super | 163 300 |
2.9 Benzyna 24v 510 KM MT6 RWD | Quadrifoglio | 359 000 |
Alfa Romeo Giulia - wyposażenie dodatkowe
Dopłaty obejmują m.in. lakier metalizowany - 4 tys. zł, siedzenia skórzane – 8,5 tys. zł, lakier trójwarstwowy – 9,5 tys. zl, szklany dach rozsuwany elektrycznie – 7,5 tys. zł, opony Run Flat – 1,3 tys. zł, czujniki parkowania – 3,2 tys. zł, 18-calowe obręcze kół z metali lekkich – 4,4 tys. zł, nawigacja Unconnect Nav z 18-calowym wyświetlaczem – 10,0 tys. zł, pakiet audio plus – 6,0 tys. zł oraz zawieszenie sportowe – 5,0 tys. zł.
Już podstawowa wersja Giulia ma bardzo bogate wyposażenie. Wśród standardowych opcji wyróżniają się nowe i skuteczne systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak system Forward Collision Warning-Plus ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (FCW) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych, zintegrowany system hamowania (IBS), ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu (LDW) i tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dodatkowo Giulię uzupełniają elementy stylistyczno - funkcjonalne do których zaliczamy: felgi ze stopów lekkich o rozmiarze 16", dwustrefową automatyczną klimatyzację, system Alfa DNA oraz system audio Connect 6,5".
Spośród opcji dodatkowo płatnych, dostępnych na zamówienie, które pozwalają na dalsze wzbogacenie wyposażenia seryjnego, wyróżniają się Pakiet Sport, Pakiet Driver Assistance i Pakiet Business. Pakiet Sport uzupełnia wyposażenie wersji Super, dodając sportową kierownicę, aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej, tunelu centralnym i panelach drzwi oraz biksenonowe reflektory. Pakiet Driver Assistance, dostępny dla wersji Giulia i Super, wzbogaca standardowe wyposażenie wspierające bezpieczną jazdę o kamerę cofania z funkcją dynamicznej siatki ułatwiająca parkowanie oraz oraz Blind-spot Monitoring (system monitorowania martwego pola). Pakiet Business, uzupełnia standardowe wyposażenie wersji Giulia i Super poprzez system nawigacji Connect Nav 6.5”.
Kolejnym ważnym celem podczas projektowania nowej Giulii było zapewnienie kierowcy, jak i pasażerom maksymalnej przyjemności z jazdy. Kluczowe czynniki dla osiągnięcia tego celu to idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami i doskonały stosunek masy do mocy.
Niektóre z elementów wyróżniających wykonane są z włókna węglowego, np. charakterystyczny trójkątny grill w kształcie V, obudowy lusterek, gałka dźwigni zmiany biegów i podświetlane listwy progowe. Dodają one charakteru i lekkości, a także doskonale podkreślają „wyścigową” duszę nowej Giulii. Innym elementem, który nadaje charakteru i tak już sportowemu wyglądowi, jest kit aerodynamiczny składający się z spoilera przedniego, spoilerów bocznych oraz spoilera tylnego. Urodę Giulii podkreślają dodatkowo zindywidualizowane tylne LED-owe światła, obudowa klucza dostępna w kolorze samochodu (biały lub czerwony), nakrętki śrub z logo Alfa Romeo, korek wlewu paliwa i oleju z aluminium, specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe dostępne w trzech rozmiarach 17”, 18” i 19”.