W przypadku BMW serii 5 (również 5 gwiazdek) pasażerowie i kierowca chronieni są minimalnie gorzej niż w Alfie (95 proc.), podobnie jest w przypadku dziecka w foteliku (83 proc.). Znacznie lepiej BMW wypadło pod względem ochrony pieszych (78 proc., najlepszy wynik w tej serii crash-testów) oraz przy punktowaniu wyposażenia wpływającego na bezpieczeństwo - 100 procent! Oznacza to, że przy obecnym systemie ocen auto spełniło wszystkie wymagania stawiane przez Euro NCAP.
Najgorzej (4 na 5 gwiazdek) z crash-testem poradziła sobie poliftingowa Mazda CX-7 - 78 proc. wynik przy ochronie kierowcy i pasażera podczas kolizji czołowej. Za ochronę dziecka CX-7 zdobyło 79 proc., za pieszych - 43 proc., a wyposażenie poprawiające bezpieczeństwo oceniono na 71 proc.
Crash-test BMW serii 5
Crash-test Alfa Romeo Giulietta
Crash-test Mazda CX-7