• Luksusowy Aston Martin wyprodukowany jedynie w 645 egzemplarzach miał oprócz limuzyny wersję Shooting Brake
  • Model klasa wyższej Rovera oferowany w kilkunastu wersjach po face liftingu w 1982 r. otrzymał sportowy wariant Vitesse
  • Napędzane V8 Gran Turismo Jensena produkowane było do 1976 r., do czasu ogłoszenia upadłości firmy

Angielskie samochody nie cieszą się pod względem jakości najlepszą opinią. Może o tym świadczyć choćby to, że podczas niedawnych uroczystości związanych z pogrzebem królowej Elżbiety II do transportu trumny z zamku Balmoral do Edynburga posłużył karawan Mercedesa. Złe języki mówią, że królewski Jaguar mógłby nie przejechać bez awarii 100-milowej trasy. Jednak w kwestii designu nie da się Brytyjczykom niczego zarzucić, wyspiarze zasłynęli wieloma urodziwymi modelami. Co najmniej trzy z nich chcielibyśmy znów zobaczyć. I mamy na nie nawet własny pomysł, który nasz ilustrator pięknie przedstawił na komputerowych obrazach.

Aston Martin Lagonda

Założona w 1901 r. Lagonda należy do najstarszych marek świata. W 1947 r. została włączona do Astona Martina, a od 1974 r. istniała już tylko jako nazwa modeli trzech generacji limuzyn Astona. Wyrazisty kanciasty design nawet obecnie nie wydaje się przestarzały. W nowoczesnej interpretacji, którą prezentujemy na naszej ilustracji, Aston Martin Lagonda mógłby dziś stanowić ciekawe urozmaicenie ulicznego krajobrazu.

Rover SD1

Korzystną cenowo alternatywę dla BMW serii 5 i Citroëna CX-a miał stanowić zaprezentowany w 1976 r. Rover SD1. Nazwa nawiązuje do Special Division, będącej firmowym teamem stylistów, którzy zaprojektowali tę limuzynę ze ściętym dachem. Jednym ze znaczących klientów stała się brytyjska policja, dzięki czemu Rover zyskał darmową promocję w mediach – samochód często występował w ówczesnych serialach telewizyjnych.

Jensen Interceptor

Podstawowym zajęciem Jensena była właściwie produkcja karoserii dla innych, ale Brytyjczycy nie chcieli zrezygnować z wyprodukowania kilkunastu ekskluzywnych modeli sportowych pod własną marką. Napędzany silnikiem V8 Chryslera Jensen Interceptor, najszerzej znany ze wszystkich modeli brytyjskiego producenta, wytwarzany był przez 11 lat, zanim w 1976 r. firma ogłosiła upadłość na skutek kryzysu paliwowego.