Konstrukcja 500L Trekking odpowiada zasadom „cab forward”, polegającym na ograniczeniu długości komory silnikowej, by zwiększyć przestrzeń wnętrza, szczególnie na poziomie okien i dachu, a jej głównym celem pozostaje rozumiana całościowo ergonomia samochodu. Jego wyróżnikiem jest także dobra widoczność na zewnątrz, największa w kategorii jasność wnętrza i największe w segmencie okno dachowe (powierzchnia szklana 1,5 m2) oraz racjonalnie zawężone/dzielone słupki nadwozia z myślą o bezpieczeństwie czynnym i biernym.

We wnętrzu uwagę zwracają nowe materiałowe pokrycia siedzeń w stylu „high-tech”, urozmaicone wstawkami z ekologicznej skóry. Do wyboru są dwa zestawy: tkanina w barwie grafitowej Magnesio Grey ze wstawkami brązowymi z eko-skóry (styl „terenowy”) albo tkanina w barwie czarnej ze wstawkami białymi (styl „miejski”).

Obok poręcznych schowków na drobiazgi, niezbędnych na co dzień i w podróży, funkcjonalności wnętrza dodają powierzchnie oszklone, w tym także i słupków przednich karoserii, umożliwiające doskonałą widoczność wokół samochodu. Lecz to jeszcze nie wszystko: oparcie fotela przedniego pasażera można złożyć płasko do przodu na kształt stolika, a dzięki dzielonej i składanej równo z podłogą kanapie tylnej można uzyskać rozciągającą się na całą długość bagażnika i kabiny płaską przestrzeń ładunkową.

Fiat 500L oferowany jest w siedmiu kolorach nadwozia: beżowym Cappuccino Beige, czarnym Cinema Black, szarym Moda Grey, białym Gelato White, zielonym Toscana Green, czerwonym Amore Red oraz nowym – żółtym Sorrento w kombinacji z czarnym lub białym dachem, tak więc łącznie dostępnych jest 17 kompozycji kolorystycznych karoserii.

System Traction+

Jednym z kluczowych elementów seryjnego wyposażenia nowego Fiata 500L Trekking jest innowacyjny system Traction+, pozwalający wyraźnie poprawić własności trakcyjne na nierównym, czy śliskim podłożu. System ten jest mniej kosztowny, niż konwencjonalny napęd 4x4, a przy tym bardziej praktyczny podczas codziennej eksploatacji w lekkich warunkach terenowych.

Traction+ oparty jest na strukturze zaawansowanego systemu stabilizacji jazdy, lecz jest czymś więcej, niż tylko prostym rozszerzeniem ESC, ponieważ w swym działaniu korzysta ze specjalnych algorytmów zarządzania układem hamulcowym, aby niejako naśladować działanie elektromechanicznego dyferencjału samoblokującego. Optymalizacja oprogramowania oraz wykorzystanie standardowego, hydraulicznego układu hamulcowego, jako medium pośredniczące powoduje, że system ten wykazuje znacznie większą progresywność działania, niż pierwowzór konwencjonalny, a jego skuteczność jest całkowicie porównywalna pomimo „odchudzenia” konstrukcji. System aktywowany jest przyciskiem na desce rozdzielczej i działa w zakresie prędkości jazdy do 30 km/h.

Traction+ wkracza do akcji w przypadku wykrycia zerowej lub niskiej przyczepności jednego z napędzanych kół, powodując przyhamowanie „buksującego” koła i przenosi moment obrotowy na koło zachowujące wyższą przyczepność do podłoża. Zapewniając możliwie najlepszą trakcję w trudnych warunkach nawierzchniowych, system Traction+ skutecznie wspomaga prowadzenie samochodu z zachowaniem maksimum kontroli i stabilności kierunkowej.

Wersje silnikowe

W zależności od rynku sprzedaży nowy Fiat 500L Trekking oferowany jest z silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16v i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic). Napędem idealnym we wszelkich warunkach jazdy miejskiej i pozamiejskiej wydaje się być nowy, dynamiczny, lecz ekonomiczny turbodiesel 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM, zapewniający oprócz ogromnej frajdy z jazdy oraz znacznego zasięgu, także i niskie koszty eksploatacji dzięki m.in. wydłużeniu okresów między przeglądami. Napędzany tą jednostką 500L Trekking rozwija prędkość maksymalną 175 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 12 sekund.

Dobrymi osiągami pochwalić się również może nowa kombinacja 85-konnego silnika wysokoprężnego 1.3 MultiJet z 5-stopniową, zautomatyzowana skrzynią biegów Dualogic. W porównaniu z identycznym silnikiem współpracującym z przekładnią manualną, zestaw ten wykazuje obniżony poziom zużycia paliwa i emisji spalin – z 4,3 do 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym.

Wyposażenie

Nowy Fiat 500L Trekking oferuje bogatą i atrakcyjną gamę wyposażenia standardowego i opcjonalnego, dostępną w zależności od rynków sprzedaży. I tak na przykład, do wyposażenia seryjnego należy: system kontroli trakcji Traction+, sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne kurtynowe i boczne fotelowe), system przeciwblokowania kół ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego EBD, reflektory ze światłami do jazdy dziennej (DRL), system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z podsystemami kontroli trakcji w momencie ruszania ASR, wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Holder, przeciwdziałania poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem MSR, dynamicznej kontroli skrętu DST oraz zapobiegania wywróceniu się samochodu ERM.

Dla pełnego komfortu użytkowników, standard wyposażenia obejmuje także klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna drzwi przednich i tylnych, dwupłaszczyznową regulację kolumny kierownicy (w pionie i w poziomie), elektryczne wspomaganie przekładni kierowniczej „Dualdrive” z funkcją City, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz zdalnie sterowany zamek centralny. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego 500L Trekking to dzielona 40/60, przesuwana i składana w systemie „Fold&Tumble”, 3-miejscowa kanapa tylna, poręczne schowki na desce rozdzielczej oraz podłoga ładunkowa o dającej się zmieniać wysokości.

Przykładem interesującego i wartościowego dla użytkownika wyposażenia opcjonalnego jest kamera podglądu cofania „Parkview”, innowacyjne radio CD/MP3 Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS oraz wysokojakościowy system „HiFi Audio Beats” o mocy 520 W. Dostępny jest również szeroki wybór unikalnych i ekskluzywnych akcesoriów, pozwalających dowolnie indywidualizować własny samochód.

Rozpoczęciu sprzedaży Fiata 500L Trekking towarzyszy specjalna kolekcja gadżetowa, podkreślająca typowo plenerowego ducha nowego modelu. Wśród wielu jakościowych produktów wymienić należy sportowe zegarki w stylu High-Tech, składany mini-namiot, plażowy plecak wraz z ręcznikiem i poduszką z dwoma głośnikami, składany koszyk piknikowy wraz z „zaopatrzeniem”, lornetkę o powiększeniu 20x50, wodoodporną torbę podróżną, czy też wielofunkcyjną przenośną lodówkę.