Dotyczy to A8 w wersji z silnikiem 3.0 TDI o mocy 286 KM. Druga wersja silnikowa – 3.0 TFSI o mocy 340 KM kosztuje od 441 tys. zł.

W przypadku luksusowych limuzyn, takich jak Audi A8 cena podstawowa jest wyjściową, do której dochodzi zwykle bardzo wiele elementów dodatkowego wyposażenia. Przeglądając listę opcji, widać, że łatwo jest cenę Audi A8 powiększyć o 100, a nawet 200 tysięcy zł. Np. lakier metaliczny lub perłowy wymagają dopłaty 17 320 zł.

Duży wydatek czeka przyszłego właściciela A8, jeśli zechce mieć większe niż standardowe, 18-calowe felgi. Za 19-calowe zapłaci 15 640 zł, a za 20-calowe – 22 350 zł.

Przyjemność podróżowania z laserowymi reflektorami HD Matrix wymaga dopłaty 27 990 zł, a ze szklanym dachem panoramicznym – 9 tys. zł.

Kosztowna jest też anonimowość – elektryczne rolety na tylną szybę i dwie tylne boczne kosztują 5540 zł, a wygoda, jaką zapewnia ogrzewana przednia szyba, kosztuje 3860 zł.

Ekskluzywna skórzana tapicerka Unikat wymaga dopłaty 25 980 zł, klimatyzacja 4-sterefowa – 6930 zł, a pakiet poprawiający jakość powietrza – 3080 zł.

Hak fabryczny do Audi A8 kosztuje 7270 zł. Kosztowny jest system nagłośnienia Bang & Olufsen Advanced Sound System z dźwiękiem 3D – wymaga dopłaty 36 320 zł. Za tzw. asystenta jazdy nocnej (polepszona widoczność w podczerwieni) trzeba dopłacić 12 580 zł. Inne systemy są nieco tańsze – np. asystent parkowania – 2240 zł, kamera cofania – 2740 zł, system kamer 360 stopni – 6820 zł, wyświetlacz Head-Up na przedniej szybie – 7720 zł.

Bardzo przydatny dynamiczny układ kierowniczy z tylną osią skrętną wymaga dopłaty 10 900 zł.

To oczywiście nie wszystkie możliwe opcje, jakie można dokupić do nowego Audi A8. Gdybyśmy zamówili tylko te wymienione wyżej – dopłata przekroczyłaby 200 tys. zł, czyli auto podrożałoby o 50 proc.

Nowe Audi A8 już na etapie projektowania przygotowywane było do jazdy autonomicznej (bez udziału kierowcy). Na pokładzie ma 40 systemów wsparcia kierowcy umożliwiające przejęcie od niego prowadzenia. Jest to możliwe na autostradach i drogach szybkiego ruchu o wyraźnie zaznaczonych pasach ruchu. Samochody muszą poruszać się jeden za drugim, a ich prędkość nie może przekroczyć 60 km/h. Informacje o ruchu i otoczeniu auta zbierane są przez czujniki radarowe, ultradźwiękowe, kamery, a także skaner laserowy.