Sercem samochodu jest benzynowy silnik 4.2 FSI V8. Motor generuje 450 KM mocy i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Jednostka, składana ręcznie w fabryce Audi w węgierskim Gyor, jest sprzężona z dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię S tronic. Sportowy kabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Napęd jest stale przenoszony na cztery koła (quattro). Standardowo moment obrotowy jest rozdzielany pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 40:60. W razie potrzeby na przednie koła może trafić do 70 proc. momentu, a na tylne maksymalnie 85 proc. Opcjonalnie oferowany jest sportowy mechanizm różnicowy. RS5 jest o 20 mm niżej zawieszone niż standardowe Audi A5 Cabriolet. Posiada też gruntownie zmodyfikowane zawieszeni i wzmocniony układ hamulcowy.

Audi RS5 Cabriolet trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku. Na niemieckim rynku ceny auta będą zaczynać się od 88 500 euro.