Nissan zaprosił przedstawicieli mediów na jazdę próbną samochodami wyposażonymi w system autonomicznej jazdy w ramach projektu Nissan 360, będącego cyklicznym wydarzeniem przeznaczonym dla przedstawicieli mediów motoryzacyjnych, podczas którego mają oni możliwość przetestowania samochodów marki Nissan i spotkania osób z zarządu firmy. Tym razem po raz pierwszy przedstawiciele mediów mieli okazję zapoznać się z samojeżdżącym Nissanem w symulowanym ruchu miejskim i autostradowym oraz na parkingu.

Przyspieszenie rozwoju technologii

Nissan nie traktuje tego wyzwania w kategorii wyścigu o palmę pierwszeństwa. Podobnie jak w przypadku programu zerowej emisji, chodzi tutaj o zapewnienie większego bezpieczeństwa, wydajności i dostępności zaawansowanych rozwiązań w przyszłości.Od inteligentnego tempomatu (Intelligent Cruise Control, ICC), wprowadzonego na rynek ponad dziesięć lat temu, po najnowszy system kamer 360° (Around View Monitor) oraz układ autonomicznej jazdy w sytuacjach awaryjnych, Nissan nieustannie opracowuje i wyposaża swoje samochody w coraz bardziej zaawansowane i proaktywne rozwiązania automatyzacji jazdy dostępne pod wspólną nazwą Safety Shield.Jak mówi prezes Carlos Ghosn, Nissan, kontynuując historię pionierskich rozwiązań, wykonał kolejny krok: „Wprowadzenie na rynek samochodu z systemem autonomicznej jazdy do 2020 roku jest możliwe. W 2007 roku powiedzieliśmy, że opracujemy Nissana LEAF - i zrobiliśmy to. Dziś ogłaszamy system autonomicznej jazdy - i zamierzamy zaprezentować go w ciągu kilku najbliższych lat."

Samochód dba o bezpieczeństwo

Sześć milionów wypadków w USA kosztuje 160 mld dolarów każdego roku i stanowi najczęstszą przyczynę śmierci osób w wieku od 4 do 34 lat. 93% zdarzeń tego typu ma tam miejsce z powodu błędy kierowcy - najczęstszym winowajcą jest nieuwaga.

Opracowane przez Nissana rozwiązania z zakresu autonomicznej jazdy już dziś oferują technologie, które wykrywają sytuacje stwarzające zagrożenie na drodze i reagują na nie.

W przyszłości system autonomicznej jazdy będzie również oznaczać mniejszy udział kierowcy. Będzie on współpracować z pojazdem, realizując wspólny cel, jakim jest większe bezpieczeństwo w podróży. Amerykańscy kierowcy spędzają na drodze średnio 48 minut każdego dnia - to setki godzin w roku, które wiążą się z potencjalnym zagrożeniem.

Nissan jest gotowy już dziś

Dzięki przewidywaniu różnorodnych scenariuszy przez wewnętrzny dział badań i rozwoju firmy, system autonomicznej jazdy Nissana stanowi pionierską odpowiedź na różnorodne sytuacje na drodze.Jedenaście przełomowych rozwiązań marki w zakresie zaawansowanych czujników i technologii komputerowych zapewnia pełną kontrolę otoczenia pojazdu i umożliwia natychmiastową reakcję samochodu na zmianę warunków ruchu drogowego, zapewniając większą precyzję podczas jazdy.

W ramach systemu autonomicznej jazdy Nissana wprowadzono kilka zaawansowanych nowych technologii, a wśród nich:

- System kontroli odległości bocznej (przydatny podczas jazdy autostradą),

- System wspomagający pokonywanie skrzyżowań i wykonywanie manewru zawracania przy jednoczesnym monitorowaniu ruchu na drodze (przydatny podczas jazdy po mieście),

- System wspomagający wykonywanie manewru wyprzedzania przy jednoczesnym monitorowaniu ruchu na drodze (przydatny podczas jazdy po mieście).Kolejnym krokiem będzie zastosowanie wszystkich tych nowatorskich rozwiązań w jednym przystępnym cenowo samochodzie - Nissan planuje to osiągnąć do 2020 roku.