Jeśli samo posiadanie nowego BMW wydaje się wam zbyt mało nobilitujące, możecie je wykończyć skórą o lepszej jakości, wyszyć na niej swoje inicjały lub wygrawerować je na chromach, a kolor lakieru dopasować do odcienia ulubionej koszuli. To wszystko jest dostępne w każdym modelu BMW od serii 3 w górę.
To tylko skromny wycinek opcji, które można zamówić w ramach BMW Individual. Fani marki mają do wyboru 2 rodzaje ofert: BMW Individual Collection i BMW Individual Manufaktur. Ta pierwsza daje już sporo możliwości (odpowiednik linii Designo w Mercedesie). Można wybierać spośród unikatowych lakierów i wyjątkowych gatunków skór – ponoć pozyskuje się je z krów pędzonych na pastwiska położone w wysokich partiach Alp, gdzie nie ma komarów, po których ugryzieniach pozostają skazy. Jakkolwiek pretensjonalnie to by brzmiało, w rzeczywistości robi wrażenie, szczególnie w połączeniu z dodatkami wykończonymi szlachetnymi metalami i drewnem.
Oczywiście, wszystkie wstawki, plecionki i detale są robione ręcznie we współpracy z takimi manufakturami, jak Girard Perregaux, Steinway & Sons (produkuje fortepiany) czy Robbe & Berking (manufaktura srebra). Brzmi pięknie, ale też swoje kosztuje – dla przykładu pełna tapicerka BMW Individual „Merino” kosztuje blisko 45 000 zł, plus 7000 zł za podsufitkę z alcantary i tyle samo za obicie skórą deski rozdzielczej. Do tego jeszcze ponad 12 000 zł za lakier z palety BMW Individual dający oryginalne refleksy. Drogo? Może i tak, ale trzeba przyznać, że efektownie. Zbierając to wszystko razem, trudno się dziwić, że np. BMW 740 Xdrive, kosztujące w bazowej wersji 451 000 zł, bez większego problemu można doposażyć za kolejne 150 000-200 000 zł.
Jeśli i to wyda się wam niezbyt oryginalne, zawsze możecie odwiedzić osobiście manufakturę w Monachium i zażądać wykończenia i lakieru stworzonych na wasze zamówienie. Koszty? W tym przypadku stosuje się zasadę, że dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach...